Betale urmaker ved nykjøp

Medlem
4. des. 2015
Innlegg
22
Sted
Buskerud
Hei.

Kommer med ett vanvittig tåpelig spørsmål her sikkert, men er i markedet for en fin klokke. De klokkene jeg da ser på koster mer enn det jeg mins var maksgrense på bankkortet mitt. De gangene jeg betaler summer i denne ligaen går jo alt via nettbanken.

Hvordan gjør dere det? Hva er "vanlig"? Må bare presisere at jeg ikke har behov for finansiering, kun hvordan jeg skal føre over pengene til urmakeren.
 
Du kontakter urmaker, og dere blir enige om klokke og pris ---> du får oppgitt et kontonummer pengene skal overføres til ---> når urmaker har pengene på konto (noen nøyer seg med screenshot av kvittering i nettbanken), sendes uret.
 
Sjekk i nettbanken om du kan endre beløpsgrense der, eller ring banken.
Alternativ spør du selger om å forskuddsbetale til kontoen deres.
DNB og muligens andre har forresten mulighet for direktebetaling til samme bank (så kommer det direkte inn på mottakers konto, uten å måtte vente til neste dag, og uten mulighet å kansellere), det er en innstilling som må skrus på i nettbanken først.
(Et annet alternativ er bankremisse men det er en smule upraktisk og kostbart - hør med banken).
 
Du kontakter urmaker, og dere blir enige om klokke og pris ---> du får oppgitt et kontonummer pengene skal overføres til ---> når urmaker har pengene på konto (noen nøyer seg med screenshot av kvittering i nettbanken), sendes uret.
Ja, det er så enkelt som det? Høres bra ut!
 
Sjekk i nettbanken om du kan endre beløpsgrense der, eller ring banken.
Alternativ spør du selger om å forskuddsbetale til kontoen deres.
DNB og muligens andre har forresten mulighet for direktebetaling til samme bank (så kommer det direkte inn på mottakers konto, uten å måtte vente til neste dag, og uten mulighet å kansellere), det er en innstilling som må skrus på i nettbanken først.
(Et annet alternativ er bankremisse men det er en smule upraktisk og kostbart - hør med banken).
Veldig sant det der, har brukt den tidligere uten problemer.

Ellers takk for godt svar!
 
Hei.

Kommer med ett vanvittig tåpelig spørsmål her sikkert, men er i markedet for en fin klokke. De klokkene jeg da ser på koster mer enn det jeg mins var maksgrense på bankkortet mitt. De gangene jeg betaler summer i denne ligaen går jo alt via nettbanken.

Hvordan gjør dere det? Hva er "vanlig"? Må bare presisere at jeg ikke har behov for finansiering, kun hvordan jeg skal føre over pengene til urmakeren.

Bruk kredittkort, samle bonuspoeng og betal regningen på forfall!

Alternativet er som nevnt å betale med overføring eller debetkort, og forsøke og krangle til deg noen ekstra prosent i rabatt. Butikken må betale ganske høye gebyrer når du bruker et kredittkort, avhengig av hvilket kort som benyttes.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Audjoh
Leste litt angående dette, men på mindre butikker ligger det på 1.8-2%. Så det skal jeg virkelig prøve på. Å bruke kredittkort har ikke falt meg inn en gang!