Bestille alligator-reim fra utland - blir den stoppa i tollen?

Jo, kan se slik ut. Du får neppe straff for å prøve å kjøpe 1 alligatorrem på nettet, men er det systematisk kan du straffes, også flere år senere.
Ja, hvis man prøver å smugle inn store kvanta blir det vel leven. Men som du sier så blir det vel ikke noe mer styr enn at man eventuelt ikke får remmen man har bestilt.

Jeg har en klokke med krokodillerem. Kjøpt ny over disk i Norge. Kan ikke si at jeg har sett noe CITES-dokumentasjon. Jeg er litt usikker på om det er noe problem å bevege seg over landegrenser med denne. Jeg vil i alle fall ha problemer med å fremskaffe noe særlig mer enn kjøpskvittering. Samtidig ser jeg for meg at det neppe er vanlig praksis å konfiskere varer folk tar med seg inn og ut av en flyplass når de allerede er tatt i bruk.

Er det noen her med skrekkhistorier eller eventuell annen informasjon?

Jeg har en klokke med krokodillerem. Kjøpt ny over disk i Norge. Kan ikke si at jeg har sett noe CITES-dokumentasjon. Jeg er litt usikker på om det er noe problem å bevege seg over landegrenser med denne. Jeg vil i alle fall ha problemer med å fremskaffe noe særlig mer enn kjøpskvittering. Samtidig ser jeg for meg at det neppe er vanlig praksis å konfiskere varer folk tar med seg inn og ut av en flyplass når de allerede er tatt i bruk.

Er det noen her med skrekkhistorier eller eventuell annen informasjon?

Ikke nødvendigvis relatert til eksotiske remmer, men definitivt en skrekkhistorie o_O