Beste klokke for 30,000?

Mye gode forslag her, problemet er bare at jeg har like lyst på alt.. noen som kjenner seg igjen? haha:D

Hadde vært greit med en klokke som kan funke til alt, men i og med at jeg har et par seikoer og en steinhart så har jeg jo "hverdagsbeaterene" på plass, så er kanskje på tide med en som passer godt til finstasen?

Hverdagsklokke: BB36
Beater: Seiko
Dressklokke: Orient bambino eller Tissot Visodate

BOOM! Komplett klokkesamling til 30k.

Dette er ingen dum idé! "beater" her har jeg jo beater fra før, så kan jo da legge enda mer i de to andre:D

Fasit.:cool:
+ WIS-status

Tvilsomt.
Her må du nok opp i 35k +++.

Kan du utdype "WIS-status"? Har sett "WIS" flere steder, men aldri helt skjønnte hva det betyr..
Edit: Fant ut dette selv, et litt dypere google søk var alt som trengtes:rolleyes:

Her må jeg slå et slag for Rolex Explorer 14270. Fantastisk pen klokke. Klassisk størrelse og stilrent design som både passer til tur i fjellet og til dress. Disse ligger vel enda på ca 30.000kr, og skulle jeg brukt 30.000 i dag hadde det utvilsomt blitt på en slik.
4ADjbxJ.jpg

Om 14270 er mulig å få tak i for rundt 35k så er det mye mulig jeg er solgt:rolleyes: Denne må da gå strålende til finstasen om jeg får på en pen skinnrem? Også lenke til hverdags og en seiko som beater? :D

Redigert:
Rolex datejust 16XXX?? 16233 med saphire krystal, stål/18kt og 3135 urverk er som guru Archie Luxury sier - 'Good Buying....Wankers'.

• Liker
Reaksjoner: aslakd
Kan du utdype "WIS-status"? Har sett "WIS" flere steder, men aldri helt skjønnte hva det betyr..
Edit: Fant ut dette selv, et litt dypere google søk var alt som trengtes:rolleyes:

Om 14270 er mulig å få tak i for rundt 35k så er det mye mulig jeg er solgt:rolleyes: Denne må da gå strålende til finstasen om jeg får på en pen skinnrem? Også lenke til hverdags og en seiko som beater? :D

Denne blir nok meget pen på en skinrem! Tror faktisk en ganske tynn svart croco (f.eks den fra Hodinkee) hadde passet den glossy skiven veeeldig godt.

• Liker
14270 passer godt på brun skinnreim, synest personelig den ikke kler blank sort reim(eller sort reim i det hele tatt) det på tross av gjentatte forsøk på og like det.

• Liker
Skjønner at du vil ha alt - har vært der selv. Vil selv slå et slag for Speedmaster. Får du den til ca 30K skal det veldig mye til for at du går på et tap ved evt salg, dersom du finner at du vil fortsette å prøve deg frem. Har selv kjøpt og omsatt klokker siden jeg begynte med dette. Hovedsaklig har jeg kjøpt nye klokker, og knapt gått en krone tilbake fra der jeg startet :)

• Liker
Til tross for konfirmant-ryktene så slår jeg et slag for Omega Planet Ocean. Disse gjør seg godt og vil være en klokke som kan brukes til alt. En 45mm vil også være litt flashy. Som orange litt mer, som sort litt mindre prangende.

innsyn til co-axial urverket er en trivelig bonus!

8