Bergeron 6767-F + SKX009 = failure?? Hjelp meg!

Medlem
24. juni 2010
Innlegg
98
Heisann godtfolk!

Min Bergeon 6767F ankom i dag, etter anbefalinger fra hele internett om å kjøpe dette fantastiske verktøyet. Jeg sliter dog svært med å få av Seiko SKX009s "fat spring bars" - har faktisk ikke klar en eneste en av dem. Er det bare jeg som er tulling, eller er det en mismatch mellom verktøyet og tykke springbars??

Hvor mye knotet dere første gang dere skulle skifte strap/bracelet/...?
 
Jeg slet jeg også husker jeg. Tilslutt gadd jeg ikke mer, tokk kniven fatt og kuttet av gummiremmen :mrgreen:
 
Slike drastiske tiltak hadde jeg tenkt å styre unna :p

Noen som har tips? Trenger jeg et annet verktøy?
 
Det eneste som kan være et problem er dersom forhøyningene på springbaren er slitt, slik at verktøyet ditt ikke får ordentlig tak. Jeg brukte en veldig liten skrutrekker (fek lik den som typisk følger med en klokke).
Legg den tett inn mot lugsa, prøv å dra den forsiktig innover, da skal baren løsne på den ene siden. Spring baren er fjøret, så lenge den slipper på den ene siden så er du i mål. Pass bare på så du ikke glipper, det kan sette stygge spor både i kassa og på fingrene..
 
Dersom det er Bergeon 6767-F du har kjøpt så har du kjøpt den versjonen med "fine" forks.... disse er 1 mm i bredde. Tviler på at de passer på seikos fat spring bars. Bergeon 6767-S har en bredde på 3 mm.


Fortvil ikke, du kan kjøpe spare forks til dette toolet, koster nada og da har du for alle typer springbars.
 
Nettopp noe slikt jeg lurte på om kunne være løsningen ja..!

Tror du 3mm vil passe? Finnes det noe større?

Bør man kjøpe nye springbars også i samme slengen? Leste et sted at de originale mangler "skuldre" og derfor kan være tricky å få tak på.. stemmer dette?
 
Ta en titt på watchtool.co.uk/ her har de nok det du trenger. Er du usikker, så sender du de en mail. Hyggelige og profesjonelle folk der. Sender raskt og de trekker fra VAT når de sender ut av EU.

Jeg kjøper seiko springbars av william jean. Han er en helt topp kar. Bare send ham en mail med hva du trenger alt. hvilken klokke du trenger springbars til. Solid kvalitet og sender raskt.

mail adr.: WJean@richtree.ca
 
For å få av disse kan du bruke en skarp tapetkniv som du legger inntil springbaren helt ytterst. Den lirker du mellom slik at du får skjøvet tilbake mansjetten, da får du tak med verktøyet.
 
Ta en titt på watchtool.co.uk/ her har de nok det du trenger. Er du usikker, så sender du de en mail. Hyggelige og profesjonelle folk der. Sender raskt og de trekker fra VAT når de sender ut av EU.

Jeg kjøper seiko springbars av william jean. Han er en helt topp kar. Bare send ham en mail med hva du trenger alt. hvilken klokke du trenger springbars til. Solid kvalitet og sender raskt.

mail adr.: WJean@richtree.ca

Takker :) Kjøpte verktøyet gos watchtool.co.uk, og har tenkt meg en Super Oyster Bracelet fra wJean..


Skal teste tapetkniven, krille! :)