Behandling/vedlikehold av skinnreim

Bruker samme krem som jeg bruker på skinnsetene i bilen, får jeg en reim av god kvalitet som er litt sliten men er verdt å bruke likevel hender det at jeg flikker på fargen med litt skokrem dersom det trengs…
 
Bruker samme krem som jeg bruker på skinnsetene i bilen, får jeg en reim av god kvalitet som er litt sliten men er verdt å bruke likevel hender det at jeg flikker på fargen med litt skokrem dersom det trengs…
Hei

Takk for svaret. Jeg har hele tiden brukt skoprodukter. Kanskje jeg skal ta meg en tur inn i bilen verden.
 
Skinnprodukter til vanlig rens og vedlikehold av skinn går greit an å bruke, men husk at reimen er rett på huden så hvis noe lukter sterke løsemidler eller på annet vis ubehagelig bør det få rikelig tid til å dunste fra seg før du tar det på armen.

Jeg prøvde en gang en fancy voks som egentlig er for billakk jeg hadde liggende, med nesten ren caranuba-voks. Tenkte det var lurt for å vokse de ubehandlede kantene på en hjemmelaget reim. Det var det ikke.. men etter noen uker gikk det greit. Hadde den hodepinen som traff meg vært synlig ville det vært det vi på rekruttskolen kalte "idiotmerke" :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Colt
På mine klokkeremmer er det innsiden som går i stykker av saltene fra huden, før utsiden sprekker eller blir altfor slitt. Jeg bruker Gold Quality Læderfedt på innsiden og ingenting på utsiden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Colt