Begynnelsen på slutten for TAG Heuer ?

kjellkristian

UTESTENGT
Medlem
14. mai 2012
Innlegg
143
Sted
Asker
For en klokkeentusiast er trolig det medfølgende kortet den viktigste dokument for hver enkelt klokke i samlingen. Se nå hva som ble funnet i en norskkjøpt TAG som nylig landet her etter et bytte. En tilfeldig etikett som sto på posen med ekstra ledd avslørte at klokka var norskkjøpt, ingenting annet om opprinnelse eller alder. En datafreak i ledelsen hos TAG sier vel at dette kan vi slå opp på internett, basert på de oppgitte kodene. NEI, det er ikke slik vi vil ha det ! Slutten på TAG som interessant merke ?
 

Vedlegg

  • P9230242.JPG
    P9230242.JPG
    29,3 KB · Visninger: 0
  • P9230243.JPG
    P9230243.JPG
    35,1 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Den QR-koden sier ikke mer enn den alfanumeriske koden i det andre vinduet. o_O
Lite nyttig for den som eier uret.
 
Hva er den egentlig bakgrunnen for (det som virker som) en generelt utbredt "dissing" av TAG Heuer som merke?
 
Hva er den egentlig bakgrunnen for (det som virker som) en generelt utbredt "dissing" av TAG Heuer som merke?

Her er det nok å ta av.
Overprisede "moteklokker" med kjipe urverk i de lavere prisklassene.
Prøver å fremstå som noe de ikke er.
Løgnaktig markedsføring av 1887-verket. (Som forøvrig er helt topp)
Overtagelse av en respektabel produsent med påfølgende moteklokkefisering.

Når det er sagt, så har de etter min mening, noen få ikoniske og interessante modeller.
Autavia og Monaco for eksempel.
 
Her må jeg nesten arrestere deg litt UJU.
Det er vel ikke Tag Heuer som selger ETA2824 dyrest. Det er heller ikke et kjipt urverk.
Legende overtatt av AvantGarde gjeng ja. Historien er fortsatt der.
Løgnaktig fremstilling av 1887 verket ja. Raden med løgnaktige Sveitsiske klokkemerker var lang som den Kinesiske Mur før Tag Heuer dro den.
Overtagelse av en respektabel produsent, ja en brakk en.
Moteklokker. Nei på ingen måte. De kan vel heller ikke beskyldes for å være hardest på PR kronene.
Mitt eneste ankepunkt egentlig er mangel på designmessig retning siste tyve år.
 
Men så har en Autavia , monaco , monza , calibre 8 og ikkje minst min kirium chrono quartz som har en helt fantastisk lenke . Grisetung er den , Men den berga hånda mi og merket etter sagbladet i lenka er nesten minimalt ;)
Der er jo litt å glede seg over hos TH også , sjølv om eg datt litt av lasset en gang sent på 90 tallet .
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Her må jeg nesten arrestere deg litt UJU.
Det er vel ikke Tag Heuer som selger ETA2824 dyrest. Det er heller ikke et kjipt urverk.
Legende overtatt av AvantGarde gjeng ja. Historien er fortsatt der.
Løgnaktig fremstilling av 1887 verket ja. Raden med løgnaktige Sveitsiske klokkemerker var lang som den Kinesiske Mur før Tag Heuer dro den.
Overtagelse av en respektabel produsent, ja en brakk en.
Moteklokker. Nei på ingen måte. De kan vel heller ikke beskyldes for å være hardest på PR kronene.
Mitt eneste ankepunkt egentlig er mangel på designmessig retning siste tyve år.

Feilen de har gjort er vel å tro at de skal kunne tilby klokker i absolutt alle prisklasser, til en altfor bred gruppe kjøpere (unntatt klokkenerder).:rolleyes:

Når de selger klokker med billige masseproduserte quartz-verk til prisen av gode mekaniske klokker detter jeg litt av lasset.
Ikke noe galt med ETA 2824 heller, men det får være måte på hva de skal kunne ta for det.
Har forøvrig samme tanker om andre merker også...men det blir en avsporing.
 
Redigert: