Beco Boxy Fancy - Ett prisgunstig winder system

Medlem
13. mai 2014
Sted
Drøbak
God aften alle!

Finnes ganske mange tråder som omhandler windere her på TS, de aller fleste med spørsmål om hva man trenger, hvor man kjøper de etc. Jeg har selv lest de fleste og bidratt i spørsmålsrundene. Har nå pakket ut og montert ett lite oppsett fra Beco og vil gjerne dele mine erfaringer så langt. Her kommer en kort review.

Da er winder oppsettet endelig på plass! Endte tilslutt opp med 2 stykk Boxy Fancy, 1 stykk Boxy Center Small samt batteripakken. Alt kjøpt fra www.beco-lifestyle.com.

Pakken kom levert på døren med DHL, svært godt emballert og pent innpakket, så inntrykket så langt er upåklagelig.

Hver enkelt enhet også godt emballert, men jeg reagerte umiddelbart på vekten på de små eskene. Tydelig at dette ikke er produkter av heltre og 15 lag med klarlakk, uten at det heller var forventet forsåvidt. Winderne er små, nette og av hhv sort og hvit, blank plastikk. Enkelt og greit. Av og på "knapp" er av touch display typen mens innstilling av TPD og rotasjonsretning er av typen av/på knapper fra leker fra 80 tallet. Enkelt, det funker og akkurat hva jeg hadde forventet i denne prisklassen. Totalt 15 ulike innstillinger for TPD og CW, CCW, BD. Alt justeres under winderen, så rent utseendemessing er det ingenting som synes. Det liker jeg godt. Når det kommer til størrelsen innvendig, er det i alle fall god nok plass til min Squale Master som måler 44x16x56mm. Så får vi se hvor lenge den orker å snurre rundt på denne bronseklumpen, antar at vekten vil redusere levetiden noe. På den andre siden, snurrer den rundt like lett og ledig som naboen som inneholder en Speedy Reduced, som er en betydelig lettere klokke.

Boksen/ stativet Boxy Center Small er helt genial! Den kan huse inntil 6 windere, på en felles batteripakke eller strøm adapter. I tillegg til separate rom med puter til 3 klokker i skuffen under. Denne tipper jeg er laget av mdf, matt lakkert og er helt ok hva gjelder finish. Hvor lenge batteriene holder er uvisst, men dette gjør oppsettet veldig enkelt å plassere uten sjenerende kabler stikkende ut over alt.

Støy er så og si helt fraværende. Jeg har plassert oppsettet i hylle ca 50 cm fra hodet, i perfekt lyttehøyde, og jeg plages i alle fall ikke av det lille som er av lyd. Snurrer tross alt ikke som en karusell kontinuerlig med sine beskjedne 650 TPD som de er justert til.

Alt i alt er jeg godt fornøyd og føler at dette gir bra med "bang for the bøkk".

Så ett par shots:

2015-01-12215424_zpse485b2c3.jpg
[/URL][/IMG]

2015-01-12215511_zpsea899cb4.jpg
[/URL][/IMG]

Mvh

KH

De nye Beco Boxy ser jo riktig så bra ut :)

Disse vil sannsynligvis også komme inn i TS Webshop om kort tid til konkurransedyktige priser :) Bare å følge med.

@Futen - Havnet på ca €290. Finner de trolig rimeligere, og valuta ikke helt på vår side for tiden, men samlet sett syntes jeg det var helt innafor. Selve Winder enhetene ca €100 pr stk så steget fra to til feks fire er relativt rimelig.

@Fyrsten - Høres bra ut, spent på TS's definisjon av konkurransedyktig :mrgreen:

Redigert av en moderator:
Takk for fin review av et interessant produkt, dog vil jeg bemerke at ekstern batteripakke innebærer "en ekstra løs del og kabel"........

Ville vært perfekt med batteriene i selve boksen. IMHO :)

De nye Beco Boxy ser jo riktig så bra ut :)

Disse vil sannsynligvis også komme inn i TS Webshop om kort tid til konkurransedyktige priser :) Bare å følge med.

Når tror du at de er klare for bestilling?
Tenker å kjøpe en, men da venter jeg til du tar dem inn.

@BRIO1368 - I utgangsounktet enig med deg, men funksjonaliteten i systemet forsvinner dersom uten denne mener nå jeg. Hver enhet kan benyttes separat, altså er stativet/ kassen tilleggsutstyr for å kunne kjøre inntil 6 windere på en om samme strømforsyning. Hadde boksen også vært strømkilden, ville den sannsynligvis vært en hel del større da batteripakken kjører på 4 x LR20 batterier. Dette henger helt sikkert også sammen med pris, de er ikke spesielt kostbare.

@Fosen - Nei, batteripakken er separat. Ser ut som ett vanlig strømadapter.

Når det gjelder nøyaktighet er jeg noe usikker. I følge Orbita oversikten over TPD så skal feks Squale Master ha 650, men power reserve`en ser ut til å tape seg ett par timer pr døgn. Klokken vil med andre ord stoppe dersom den ikke trekkes eller brukes. Dette er vel ikke helt innafor?? Tenkte å sette winder på 785 TPD og se hvordan power reserv utvikler seg. Er det mulig Orbita tabell er mangelfull?

Redigert av en moderator:
Kan man ta med seg en boxy og den vil fortsette å gå med batteri? eller må den være koblet til stikkontakt for å gå?