BeaterHunt 2013!!

Du skal ha en Vostok Amphibia med blå scuba dude skive og Ministry case. Denne klokken er den perfekte beater på hyttetur, fisketur o.l., og etter at den er innkjøpt har du fortsatt 9500kr å bruke på en beater som IKKE kan vedlikeholdes med sigd og traktorolje som eneste hjelpemidler. ;)

Lenken som følger med er SKRAP. Men den tar seg uforskammet godt ut på matchende (eller kontrasterende grønn) zulu, canvas eller NATO, og ikke minst er den badass på shark mesh, som selv i billigste akseptable alternativ (35USD på ebay) koster mer enn halve klokken. :cool: Orange gummi er også en god kombinasjon.

Den toveisroterende bezewlen er ikke mye å skryte av, den er ikke engang i stål, men i forkrommet etellerannet. Urkassen er imidlertid solid stål, og du kan faktisk få kjøpt en maskinert stålbezel til klokken som tar bezelinserts til skx007/9.

Det er en klokke som med sin unike historie og design bør finnes i enhver beater eller diver-samling.

Den finnes forøvrig med minst tre ulike kasser, om du ikke liker den litt grove cushion case-looken. Og med et ukjent antall ulike skiver.

Du skal ha en Vostok Amphibia med blå scuba dude skive og Ministry case. Denne klokken er den perfekte beater på hyttetur, fisketur o.l., og etter at den er innkjøpt har du fortsatt 9500kr å bruke på en beater som IKKE kan vedlikeholdes med sigd og traktorolje som eneste hjelpemidler. ;)

Lenken som følger med er SKRAP. Men den tar seg uforskammet godt ut på matchende (eller kontrasterende grønn) zulu, canvas eller NATO, og ikke minst er den badass på shark mesh, som selv i billigste akseptable alternativ (35USD på ebay) koster mer enn halve klokken. :cool: Orange gummi er også en god kombinasjon.

Den toveisroterende bezewlen er ikke mye å skryte av, den er ikke engang i stål, men i forkrommet etellerannet. Urkassen er imidlertid solid stål, og du kan faktisk få kjøpt en maskinert stålbezel til klokken som tar bezelinserts til skx007/9.

Det er en klokke som med sin unike historie og design bør finnes i enhver beater eller diver-samling.

Den finnes forøvrig med minst tre ulike kasser, om du ikke liker den litt grove cushion case-looken. Og med et ukjent antall ulike skiver.

Høres ut som en kul klokke. Minner nesten litt om denne, som jeg har:

A6D7140C-7857-4391-99CF-319EF7688C80-2235-0000023328934940.jpg

;)

Du har til og med kjøpt custom bezel til 2/3 av prisen på klokka! *ta av seg hatten og bukke dypt i respekt* Må ha klart å overse at du faktisk nevner klokken i førsteposten.

Hva med Helson Sharkdiver i bronse? Den er godt innenfor budsjettet, og den spesielle bronsekassen (ikke mange klokker som har dette, dessverre, selv om det har blitt flere) gjør at den skiller seg ut - på en positiv måte. Den står på min interessant-liste ihvertfall. Usikker på om/når de får inn flere varianter, den er vel stort sett utsolgt med de fleste urskivevalgene ihvertfall. Både den og en Glyxine med Orange bezel som også er nevnt tidligere i tråden har jo ihvertfall utseendet med seg. Må si jeg har liten oversikt over diverklokker i den prisklassen brukt, og da må man jo uansett spandere på pakningsskifte og trykktesting før bruk, med mindre en good guy-selger garanterer at det nettopp er gjort.

Selv er jeg på jakt etter vintage auto chrono for tiden, men de ville jeg definitivt ikke badet med. :p