Beater til fjortis (vanntett, stål, mekanisk)

Medlem
15. aug. 2011
Innlegg
68
Sted
Oslo
Er på jakt etter et tøft allround-ur - kanskje tom. noe dykker-aktig - til vår datter, som snart fyller 14. Må være helstål, maks. 36 mm, vanntett (min. 100 m) og ha safirglass. Og den skal ha mekanisk, selvtrekkende verk av god kvalitet, f.eks. ETA, fordi hun liker ikke quartz. (Jada, vi foreldre har påvirket henne der.)

Jeg har lenge sett på en Longines HydroConquest. Noen andre alternativer?
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Kva prisklasse snakker vi om til ein fjortis? Første eg kjem på er Omega Seamaster 300 i 36mm og den nye Tudor Black Bay 36mm.

21230362003001.png

TudorBlackBay36-8.jpg


Prismessig kan vel omegaen bli litt vel for ei så ung, mens tudoren ender sånn passe midt mellom Omega og Longines.
 
  • Liker
Reaksjoner: omega
Oris Aquis fåes i 36mm. Bærer moderat. Rundt 10k fra Jomashop inkl moms, eventuelt 13-14k fra Urverket. Andre vet sikkert bedre hvor det er best å handle.
Oris-wide-wrist.jpg


Eller så kan du kjøre den kvinnelige variant av WIS-starter uret SKX007, Seiko SUG809K1. Trolig vanskelig å oppdrive ny.
44343868.jpg



Alpina har også en svært pen allrounder med innsyn. 34mm og 100m WR. Comtesse-serien har også andre pene modeller, om skiven blir for sær.

alpina-comtesse-automatic-guilloche-dial-stainless-steel-ladies-watch-al-525st2c6b.jpg


Eller så kan du bare spare pengene med å kjøpe en ny klokke om ett år fordi Tone Damli og Jenny Skavlan har fått det i gave nylig: Vintage Oysterdate, Oyster Perpetual eller Datejust. Kilde: Kjæreste som sier at neste ur ikke kan være noe annet enn en Rolex.
57_226322743.jpg


Støtter også de to tipsene over meg. Det lå en Omega Seamaster 300 36mm til rundt 20k på Finn nylig, tror ikke den ble solgt. Den var vel "som ny". Og skulle du slå til med en Tudor BB 36mm så har du en kjøper allerede om det skulle gå skeis (meg, om det var vanskelig å skjønne).
 
Redigert:
Takk for tips. Nå er jeg redd de aktuelle modellene innen brukt Rolex (altså med safirglass osv.) er litt utenfor budsjett. Det samme gjelder midsize Omega SMP. Og Orisen (og for så vidt også SMP-en) blir nok i overkant stort og volumiøst på en ung pikelills vevre håndledd.

Den Tudoren ser jo småfin ut! Men dyr …