Ett merke sendte varsel om at "pre-messe" materiale som skulle deles nå straks, som skulle bli delt nå før messen. I dag fikk vi beskjed om at det ikke blir det likevel.
Et annet merke inviterte oss til Sveits for en preview (med en veldig liten gruppe) ved fabrikken nå i mars, men også dette ble kansellert.
Så nøyaktig hvordan/hvor nyhetene skal deles i år tror jeg faktisk ikke en del av merkene selv har helt bestemt seg for ennå.
Brått kan det jo være mer interessant å dele i drypp gjennom året, nærmere tiden produktene faktisk er i butikk, enn at alle skal lempe ut alt nå. Blir uansett veldig spennende å følge utviklingen – og ikke minst se klokkene
Blir spennende å se hvordan spesielt Rolex og Patek velger å håndtere dette. Jeg mistenker at de godt kan foretrekke en løsning hvor de arrangerer noe eget (kanskje flere ganger i året som du sier!), og at 2019 ble siste året de var å finne i Basel.
Jeg mener, de er mer enn store nok til å ha egne avdukningsevents som feks Apple eller Tesla. Store aktører i andre industrier har lenge beveget seg bort fra messeformatet og over til noe eget. Klokkeindustrien går litt forsinket i samme retning, og coronaviruset kan vise seg å bli strået som brakk kamelens rygg for Baselworld.