Baselworld 2020

Edzilla

Community Manager
Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2011
Innlegg
13.288
Sted
Oslo
Fant ingen tråd om BaselWorld 2020. Så da opprettet jeg denne.
Vurderer å dra ned til BaselWorld neste år. Litt avventende siden man bør ha invitasjon fra produsentene man ønsker å besøke.
Noen som kunne ha tenkt seg å blitt med på en fellestur. Altså dratt en gjeng ned til BaselWorld før messen blir avviklet.
 
Fant ingen tråd om BaselWorld 2020. Så da opprettet jeg denne.
Vurderer å dra ned til BaselWorld neste år. Litt avventende siden man bør ha invitasjon fra produsentene man ønsker å besøke.
Noen som kunne ha tenkt seg å blitt med på en fellestur. Altså dratt en gjeng ned til BaselWorld før messen blir avviklet.
Ja, må prøve på det da jeg er redd neste år kan bli siste år i stor skala. Reiseleder Zilla?
 
Ja, må prøve på det da jeg er redd neste år kan bli siste år i stor skala. Reiseleder Zilla?

Tror også 2020 er siste året BaselWorld er i stor skala. Nå skal det sies at Watches & Wonders (tidligere SIHH) er rett i forkant av BaselWorld. Altså 25-29 april.
 
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik
Har sjekket pris på overnatting under BaselWorld og Watches & Wonders. Tror jeg drar heller ned til Genève i forkant og etterkant av disse to messene. Tenker da i uke 9, og uke 21 eller 22.
 
Har sjekket pris på overnatting under BaselWorld og Watches & Wonders. Tror jeg drar heller ned til Genève i forkant og etterkant av disse to messene. Tenker da i uke 9, og uke 21 eller 22.
Helt sinnsyke priser under denne perioden. Alt skrus opp til max i hele byen.
 
Bad choice of words?

1582811190758.png
 
Tipper lanseringene først avdukes på nett og at det heller kommer events for pressen med mulighet for livebilder og hands-on på et senere tidspunkt.

Kjedelig, men også det eneste rette.

I mellomtiden får vi stay safe og nyte en kald en.

giphy.gif
 
Redigert:
Tipper lanseringene først avdukes på nett og at det heller kommer events for pressen med mulighet for livebilder og hands-on på et senere tidspunkt.

Kjedelig, men også det eneste rette.

I mellomtiden får vi stay safe og nyte en kald en.

giphy.gif

Ett merke sendte varsel om at "pre-messe" materiale som skulle deles nå straks, som skulle bli delt nå før messen. I dag fikk vi beskjed om at det ikke blir det likevel.

Et annet merke inviterte oss til Sveits for en preview (med en veldig liten gruppe) ved fabrikken nå i mars, men også dette ble kansellert.

Så nøyaktig hvordan/hvor nyhetene skal deles i år tror jeg faktisk ikke en del av merkene selv har helt bestemt seg for ennå.

Brått kan det jo være mer interessant å dele i drypp gjennom året, nærmere tiden produktene faktisk er i butikk, enn at alle skal lempe ut alt nå. Blir uansett veldig spennende å følge utviklingen – og ikke minst se klokkene ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen og Kohe321
Blir spennende å se hvordan spesielt Rolex og Patek velger å håndtere dette. Jeg mistenker at de godt kan foretrekke en løsning hvor de arrangerer noe eget (kanskje flere ganger i året som du sier!), og at 2019 ble siste året de var å finne i Basel.

Jeg mener, de er mer enn store nok til å ha egne avdukningsevents som feks Apple eller Tesla. Store aktører i andre industrier har lenge beveget seg bort fra messeformatet og over til noe eget. Klokkeindustrien går litt forsinket i samme retning, og coronaviruset kan vise seg å bli strået som brakk kamelens rygg for Baselworld.
 
Redigert: