Baselworld 2016 - 17-24 mars!



Er ikke sikker på om alle disse er 2016 modeller. Synes nr to fra høyre ser godt ut. Liker utseende med den glatte bezelen. Kunne vært foruten dato og small sec. Hvis også str hadde vært 36 så hadde det vært perf.
 
Nå er ikke jeg en "oversminket østeuropeisk prostituert på tivoli som liker helt tåpelig nummerering på skiven", men AirKing var en vinner for meg. Grønne detaljer=hot shit! Og prisen syns jeg er god. Kanskje jeg til og med kan skaffe meg denne uten at dragen hjemme klikker helt i vinkel.
 
Jeg synes at noe så enkelt som ett nytt mekanisk urverk for massene fra Ronda er ganske spennende. Med tanke på at ETA struper tilgangen til de mindre uavhengige merkene på urverkstilgang. Dette kan bli en fullgod erstatning i økonomiklassen istedenfor at det blir dyttet inn kinesiske verk. Og for at de små merkene kan fortsette og kalle seg swiss made. http://www.watchpaper.com/2016/03/18/ronda-presents-the-r150-automatic-calibre/
 
Har Oris Sixty-five 42 mm blitt nevnt? Flott, men 40 mm holder for meg. Og jeg tror jeg liker den litt sprekere skiva på 40 mm. Bilder hentet her.

P3170158.jpg
P3170157.jpg
P3170161.jpg
 
Har Oris Sixty-five 42 mm blitt nevnt? Flott, men 40 mm holder for meg. Og jeg tror jeg liker den litt sprekere skiva på 40 mm. Bilder hentet her.

P3170158.jpg
P3170157.jpg
P3170161.jpg
Liker mye fra Oris, men dette er jo en blåkopi av tidlig Rolex sub, så likt at jeg oppfatter det som kopiering av en allerede gjennomført suksess, Oris kan bedre enn dette:(
 
Wow, Squale har etter min mening truffet blink med den nye "Squalematic" dykkeklokken deres! Kommer i sort og blå skivefarge, samt børstet eller blank kassefinish. Denne blåfargen er helt fantastisk IMO.

44mm diameter
Double-domed safirglass
"Coin edge" bezel med enamel insert, med metall markører satt inn for hånd.
Håndmalt skive
ETA 2824 urverk
1099 EUR


SQUALE_SQUALEMATIC_9.jpg


SQUALE_SQUALEMATIC_8.jpg


SQUALE_SQUALEMATIC_10.jpg


SQUALE_SQUALEMATIC_6.jpg


SQUALE_SQUALEMATIC_15.jpg
 
Redigert:
Er dette eneste nyheten fra Blancpain, eller har jeg gått glipp av noe? Om jeg hadde kjøpt Ocean Comitment tidligere i år, hadde jeg egentlig følt meg litt lurt nå, da de lanserer samme farge og kasse i en ulimitert versjon, selvom den mangler flyback-chrono. Men dæven, den er lekker:)
image.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch og andres
Er dette eneste nyheten fra Blancpain, eller har jeg gått glipp av noe? Om jeg hadde kjøpt Ocean Comitment tidligere i år, hadde jeg egentlig følt meg litt lurt nå, da de lanserer samme farge og kasse i en ulimitert versjon, selvom den mangler flyback-chrono. Men dæven, den er lekker:)Vis vedlegg 4610

Bare å handle eller? Eller sto du på no liste, nå husker jeg ikke helt her..
 
Nye YM fortjener et bilde. Likte veldig godt de blå detaljene mot gråfargen.
Vis vedlegg 4619
WOW... Det der var farlig nære noe som kan gjøre at jeg ønsker meg en Rolex i boksen.. Fikk en umiddelbar må-ha-følelse..

Noen som vet hva denne vil komme til å koste?

Edit: Platina, ja, så sikkert ALT for mye..
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Gubben11
I et kjedelig Omega-år var det faktisk noen litt spennende modeller i den Moonphase Chronograph-serien - men det var jo nesten umulig å finne informasjon om dette fram til ablogtowatch kom med en artikkel i går.

Imponerende urverk og materialvalg, og noen spennende finesser som forstørrelsen på datoen i platina-utgaven og et bittelite Buzz Aldrin-fotavtrykk på det stedet på månen der landingen fant sted..

http://www.ablogtowatch.com/omega-speedmaster-master-chronometer-chronograph-moonphase-watches/

Omega-Speedmaster-Moonphase-Chronograph-Master-Chronometer-aBlogtoWatch-51.jpg

Omega-Speedmaster-Moonphase-Chronograph-Master-Chronometer-aBlogtoWatch-20.jpg

Omega-Speedmaster-Moonphase-Chronograph-Master-Chronometer-aBlogtoWatch-18.jpg

Omega-Speedmaster-Moonphase-Chronograph-Master-Chronometer-aBlogtoWatch-57.jpg

Omega-Speedmaster-Moonphase-Chronograph-Master-Chronometer-aBlogtoWatch-12.jpg

Omega-Speedmaster-Moonphase-Chronograph-Master-Chronometer-aBlogtoWatch-60.jpg
 
Jeg får mer og mer sansen for denne utgaven av Speedmaster. Månefasen er utrolig kul, men synes de kunne droppet 0 og 29 1/2 på skiven. Et fotavtrykk som kun kan sees med lupe er jo som en våt drøm som gjør at lupen faktisk kan brukes til noe mer artig enn å se på riper og støvkorn :)

Platinum er jo selvsagt tøft, men jeg blir ikke helt komfortabel med fargevalgene på den.
 
  • Liker
Reaksjoner: Petrus