Baselworld 2015

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Som så mange av dere vet går neste basel av stabelen 19-26 mars.

I fjor var jeg i Sveits noen dager under baselmessen, men grunnet jobb fikk jeg ikke tatt turen. Neste år tar jeg noen fridager og reiser ned.

I min søken etter hotell, etc.

Hvor burde man bo, hvor burde man reise til(sveits, basel etc.). Kom med deres erfaring.

Wow. Fantastisk film fra 2013 utgaven. Og årets utgave var enda bedre :)
Enklest å fly direkte til Kloten ZH og ta baselworld bussen direkte derfra til Messegelände i Basel.
Bodde privat. Hoteller i Basel fulle så bestill nå.

Ser virkelig frem til årets messe - et "must" for enhver WIS :)

Kurant overnatting skal nok fremdeles kunne la seg oppdrive. Det krever imidlertid at du er villig til å dra et stykke ut i periferien; hvilket er helt OK så lenge du bor i nærheten av jernbanen.
De gangene jeg har vært i Basel, så har det vært liten tid til sightseeing. Fokuset har, naturlig nok, også vært på messen snarere enn på det som omkranser den. I fjor var jeg dog en liten tur innom kunstmuseet og så en Picasso-utstilling -- absolutt verdt en visitt. Basel Kunstmuseum huser den største kunstsamlingen i Sveits, og er oppført som kulturminne av nasjonal betydning.

Når jeg søker opp hotell så ligger det aller meste ca 2 mil fra sentrum. Jeg finner dog ikke Basel messehallen på severdigheter når jeg skal velge "avstand fra" på hotels.com.

Noen som har noen tips om hva som ligger i nærheten av den? Eventuelt om den allerede står der? :p

Foreslår at du googler det, og ser hva som ligger i nærheten (kjedelig svar - erkjenner det :p). Tar du toget til sentralbanestasjonen, Basel SBB, så er det en smal sak å komme seg til messen; da det går trikker både titt og ofte �� Basel er en såpass liten by, at det uansett ikke vil ta all verdens tid å ta seg frem til fots, når man først er innenfor "bymurene".

Baselworld 2015 - spikret.

Da er turen for Geneve-Basel spikret.

Vi reiser ned torsdag 19. mars - da skal vi titte litt og styre rundt i Geneve.

Fredag 20. mars - Vi blir hentet i Geneve og kjørt til Le Locle for å være med på en privat kundekveld hos AP. Det blir en omvisning i deres museum for så å tilbringe noen timer ved produksjonen. Avslutter kvelden med en bedre middag sammen med representater fra AP. Dette gleder vi oss veldig til.

Lørdag 21. mars - Vi har leid en Mercedes GLA under hele oppholdet, så vi skal lørdag morgen kjøre til Basel for å rusle rundt på baselworld. Vi kjører ned til Geneve igjen samme kveld.

Søndag - hjem.

Er det noen flere som tar turen? Vi kan jo ta en TS-middag :)

Disse...
1418784525091

1418761345658

Disse kan bare beskrives med ett ord; rimelig fantasisk!

Ja! Men disse presenteres på SIHH om en måned @jsf :)

Hadde lunsj med en dame fra JLC idag, og hun fortalte at neste års hovedtema for JLC nyhetene er astronomi. Blir spennende å se hva annet de presenterer...

Redigert av en moderator:
Ja! Men disse presenteres på SIHH om en måned @jsf :)

Hadde lunsj med en dame fra JLC idag, og hun fortalte at neste års hovedtema for JLC nyhetene er astronomi. Blir spennende å se hva annet de presenterer...

Klarer tydeligvis ikke å lese... Fikk kun med meg 2015. Jaggu godt jeg sitter på jobben! :rolleyes:

Hvis neste års hovedtema for JLC er astronomi så kan dette bli et riktig så spennende år ja!

Redigert av en moderator:
For meg er det lite aktuelt å dra nedover i år, men ut av interesse; jeg er helt uten internasjonale "kontakter" i klokkeverdenen, er det da noe vits å dra? :) Altså, får man sett noe spennende i det hele tatt, eller foregår alt det kule bak lukkende dører?