BASELWORLD 2012: Nyheter fra Omega

Dang, var sikker på 40mm u krone men legger meg flat om jeg husket feil :)

Kan jo hende det var bezel-diameteren du tenkte på? Den ser ut til å ha holdt seg på 40mm, men denne nye re-issuen (og originalen) har kasse som går flush med bezelen i større grad enn Pro. Professional-modellen har kraftigere kasse med crownguard, så kassen går ikke flush med bezelen kl 08-02.

Speedmaster_Vintage.jpg
35705000-20.png

Hm, da kan det jo hende at den opplevde størrelsesforskjellen ikke er særlig merkbar. Dæven, nå har jeg lært mye på morran her :)

BaselWorld 2012- Planet Ocean Ceragold

Hva syns man om denne? Jeg synes den er noe av det råeste jeg har sett fra Omega på lenge! :D

showroom_po_ceragold_black.jpg

ceragold_page_right.jpg

showroom_po_ceragold_01.jpg

Spacemaster Z-33 skjønner jeg ikke hva Omega har tenkt til at skal gi oss. Den ser ut som en billig ripoff av en stygg klokke!

First omega in space derimot - fantastisk flott! :cool:

Jeg liker den, men ville nok ikke kjøpt om den lå innenfor budsjett, da det er så mye annet lekkert i den priskategorien :cool:

Aner ikke om dette er noe Omega har gjort tidligere også, men også på den andre nylanserte Speedmasteren har de laget kronografviserne annerledes enn tidsviserne.

web_speedmaster_racing.jpg

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Er det bare meg som ikke liker brandname på reimene? Breitling er jo racere på det og ser Omega er i ferd med å følge opp trenden.

Jeg likte den med blå skive:eek:

Den med blå skive har jo egentlig sort skive, det er bare reflekser i glasset, og det er en original CK2998 fra begynnelsen av 60-tallet ;)

Helt nydelig!
Limited eller fast modell?

Tror ikke den blir serieprodusert..blir nok en slags limited edition. Men for Omega er 10000 klokker "limited edition", så vi får se ;)

Denne er årets fra Baselworld 2012 så langt! :eek:

Helt klart. Noe så latterlig vakkert. Tror jeg vil gå så langt som å kalle denne en grail! :)

Aner ikke om dette er noe Omega har gjort tidligere også, men også på den andre nylanserte Speedmasteren har de laget kronografviserne annerledes enn tidsviserne.

Dette er nok en reduced. Mindre kasse og auto-verk :)

Oi oi. Kansje noe å ha i boksen som
Madamen kan låne! Håper det blir høyt opplag. Synd om en så pen klokke skal bli for vanskelig å få tak på.

Jommen, der sier du noe. Helt enig i at det ser snodig ut med sverdviser kun for sekundene. Originalen ser ut til å ha bare "streker", så da må det være noen som fikk en lys idé..

er ikke sverdvisere dette her men "alpha" ;)
det finnes så mange kombinasjoner av visere mellom de forskjellige versjonene av ck2998 / 105.002 at det er ikke lett å si hva som er originalen men det finnes i alle fall en tidlig versjon av ck2998 med alpha visere for tidsfunksjon og strek ( baton) for chrono funksjon.

eMuseumPlus

Ny analog-digital fra Omega, tuftet på X-33, med en kasse som minner om Flightmaster. Ser grei nok ut:

645370d1331135064-basel-2012-press-release-spacemaster-z-33-sp68_speedmaster_z33_325.92.43.79.01.001.jpg

...helt til man ser hvor feit kassen er. Nesten 20mm! Dette blir bare latterlig..

z33profile.jpg

Denne var jo dødskul. Håper jeg får mulighet til å prøve den. OBSOBS, dette er IKKe ironi.
Børstingen av kassen er jo ser jo super ut. Nesten den samme som var på min Chronostop før noen har polert den.

Hva syns man om denne? Jeg synes den er noe av det råeste jeg har sett fra Omega på lenge! :D

showroom_po_ceragold_black.jpg

Du har helt rett, dette er noe av det kuleste jeg har sett fra Omega noen gang. Bortsett fra noen tourbillioner er sikkert prisen noe av det høyeste fra Omega også. Dessverre.

Jeg leser at de fleste av dere ble glade for disse nyhetene fra Omega.

Jeg ble egentlig bare lei meg (skal gjerne se ck2998 før jeg er absolutt på den)......:mad:

Hvorfor?.....Hvorfor?.....

Det å like Omega er som å like Liverpool - store forventninger grunnet fordums storhet....også blir det skikkelig mageplask....

Jeg leser at de fleste av dere ble glade for disse nyhetene fra Omega.

Jeg ble egentlig bare lei meg (skal gjerne se ck2998 før jeg er absolutt på den)......:mad:

Hvorfor?.....Hvorfor?.....

Det å like Omega er som å like Liverpool - store forventninger grunnet fordums storhet....også blir det skikkelig mageplask....

Hvordan kan en ny Speedy med trekkene til en legende, og det samme urverket som har vist seg å være nøyaktig og robust i alle sine varianter i snart 60 år være et mageplask?

Samme med PO, den har jo et av tidenes mest nøyaktige mekaniske urverk, og har vært ute i SS-versjon en god stund allerede. Skjønner ikke helt hva du mener her..

Hvordan kan en ny Speedy med trekkene til en legende, og det samme urverket som har vist seg å være nøyaktig og robust i alle sine varianter i snart 60 år være et mageplask?

Samme med PO, den har jo et av tidenes mest nøyaktige mekaniske urverk, og har vært ute i SS-versjon en god stund allerede. Skjønner ikke helt hva du mener her..

+1