Basel 2013 ny gmt master blå/sort bezel daytona og yachtmaster i stål hva synes dere?

Jeg syntes den blå gmten var helt rå jeg ! Litt overrasket over de mange negative reaksjonene her.

Sånn litt OT: Er GMT merkbart tynnere i kassa enn Sub ?

Vet noen hva denne kommer til å koste ?

Tror noe av grunnen til de negative reaksjonene er forventningene om pepsi eller coke, så kommer det her:(

Trodde GMT og SUB hadde samme kasse? Men kanskje litt forskjellig baklokk, suben skal tross alt tåle et par hundre meter dypere vann. Jeg har hatt begge, og om der er en forskjell så kjennes det ikke.

Klokken blir vel ikke tilgjengelig før til høsten? Så vi må sikkert vente mot slutten av våren før prisene kommer, men om noen har gledelige nyheter her så korriger meg:) Tipper prisen blir lik helsort bezel. Kanskje et par tusen dyrere (ref sub LN vs LV), men ikke noe avskrekkende forskjell.

Så vi må sikkert vente mot slutten av våren før prisene kommer, men om noen har gledelige nyheter her så korriger meg:) Tipper prisen blir lik helsort bezel. Kanskje et par tusen dyrere (ref sub LN vs LV), men ikke noe avskrekkende forskjell.

I følge Kristian Haagen/Timegeek blir prisen ca. NOK 67.500, dvs. ca. 25% dyrere enn nåværende modell. :(

Jeg er ingen keramiker, men etter det jeg leser på utenlandske nettsider er grunnen til at det ikke er kommet noen pepsi eller cola at rød keramikk falmer når den brennes. Dvs. at det som gjerne kan være knallrødt før det brennes/herdes, ender opp litt sånn terrakottaaktig etter at det er ferdig brent/herdet.

Jeg ville derfor ikke holdt pusten mens jeg ventet på cola/pepsi i keramikk. Kan bli en laaang ventetid, muligens langt inn i evigheten. :)

Leste et sted at den er priset til ca $9000 i USA. Synes det høres noe voldsomt ut om den skulle bli 25% dyrere enn dagens versjon.

Edit: Klippet fra Hodinkee

The Rolex GMT-Master II 116710BLNR will hit the US with a retail price of just under $9,000

Redigert:
Knut Lervik estimerer en pris like i underkant av 60k . Levering i slutten av mai - begynnelsen av juni.

Av en eller annen grunn synes jeg den egentlig er ganske kul.

Men jeg synes denne kommentaren fra kommentarfeltet på Hodinkee var ganske on the money!

I think this nonsense needs to stop somewhere. The Daytona is famous for one reason...Paul Newman. He and Mr. Mc'Queen were THE cool guys of the 60's/70's, and their time pieces where NOT all platinum pieces. The were expensive, but attainable, cool watches made of SS! It appears to me that rolex now wants to move into Patek territory with their prices. Sorry but their movements don't justify it. If Tissot made a watch entirely outta platinum would anybody buy it? Nope. Rolex is moving so far away from what they were to what they think they are it's disgusting. I'll stick to vintage Rolex and pass on all the new jewelry blingy material that Rolex has being marketing year after year. Save your money folks for a vintage 5512 or original Newman Daytona, or a nice Pepsi gmt master II from the 70's, back when rolex made nice original watches and not the gaudy bling variety of today. Think of it this way, did Sir Edmund Hillary need a gold rolex Explorer when he conquered Everest? No, neither do you.

Lervik har visstnok allerede fått inn første bestilling på den nye Daytonaen...

:eek:

2014?

5B7A4D6A-ABAE-454D-9644-A37C4824EA78-90287-00000A14819D6A86.jpg