Barettverktøy i håndbagasje

Medlem
9. jan. 2014
Innlegg
65
Sted
Gjøvik
Noen her inne som har erfaring med å ha med barettverktøy i håndbagasjen når en skal ut å fly?:confused: Har alltid sikret meg og lagt det i check-in bagasjen, som jeg klarer meg uten nå. Lite lyst til å måtte gi fra meg den på flyplassen så jeg ikke få skiftet tilbake til lenka iløpet av påsken:p
 
10-15cm lang, spiss stål stang? Tviler sterkt på at den kommer gjennom uten problemer. Men har aldri prøvd selv, sikkert noen som har.
 
Når det er lov med strikkepinner, ser jeg ikke problemet med barettverktøy. Men man vet aldri..
 
@aadnis - nå er jo Amerika riktignok Amerika - men jeg pleier for å orientere meg i hvert fall (og for morros skyld) sjekke denne
http://www.tsa.gov/traveler-information/prohibited-items

Det de skriver på strikkepinner er f.eks:
In general, you may place your knitting needles and needlepoint tools in carry-on or checked baggage.

Circular thread cutters or any other cutter or needlepoint tools that contain blades must be placed in checked baggage. You are permitted to keep scissors smaller than 4 inches in your carry-on baggage.

Barett-tools er vel strengt tatt hverken blad på eller har blad lenger enn 4"?
Under "Tools - Leatherman" står følgende:

In general, you are prohibited from traveling with sharp objects in your carry-on baggage; please pack these items in your checked baggage. Scissors with blades smaller than 4 inches, small needles carried for special medical needs, and other sharp objects that do not contain a blade may be placed in carry-on baggage.

Dette må jo være en "small needle for special medical needs" ... vi er vel alle enige i at vi er gale her på Asylet. :cool:
 
Redigert av en moderator:
@adamskater At det er en "small needle for medical needs" er jo hevet over en hver tvil! For oss i alle fall. Om den går hjem hos andre er vel heller tvilsomt:mrgreen:

Får prøve meg, blir vel moro å se:)
 
Redigert av en moderator:
Fra linken til adamskater:

"Wrenches/Pliers/Screwdrivers (seven inches or less in length) OK OK"


Så jeg hadde satset på at det gikk greit.
 
Er du i tvil, er du ikke i tvil.
Når praksis ikke er entydig, risikerer du å miste verktøyet.
 
Sikret meg. La den i skibagen jeg måtte ha med.. Må ha gitt meg god karma da det eneste flyet til Oslo som ikke er to timer forsinket er mitt! :)
 
Stoppet en gang på Flesland, fikk den med da vekteren fikk forklart hva det var. Hjalp gjerne på at den lå sammen med andre klokker og remmer. Har lagt den i innsjekket siden.
 
Ble stoppet på flyplassen i Alta. Fikk ikke med meg skrutrekker til Panerai eller barretverktøy inn på flyet, men han kunne gå med meg til lasteluken på flyet og se at jeg la de i baggen min..
Tror ikke han forstod hvorfor noen hadde med seg to klokker OG ville ha bytte rem på dem... Satans ....