Bare en? ....og i gull?

Du har nesten helt rett Reidar, man trenger bare to klokker. Ikke en. Du trenger en helgull, gjerne Daytona, og en sub ND. Da har du noe til enhver anledning.

Lykke til på jakten!

Du har nesten helt rett Reidar, man trenger bare to klokker. Ikke en. Du trenger en helgull, gjerne Daytona, og en sub ND. Da har du noe til enhver anledning.

Lykke til på jakten!

Vise ord, fra en vis mann... Spørs om ikke fasiten blir noe lik denne :D

Vintae helgull med nipple dial er lekkert! Men om du går for en GMT er det mye penger å spare. Ikke fullt så fett som Sub, men bling nok. Skulle gjerne hatt en gull-Sub selv, men inntil jeg finner den perfekte er jeg mer enn godt nok fornøyd med GMTen.

Jeg ville bestemt valgt vintage helgull framfor moderne helgull. Gullet Rolex brukte på 60-70-tallet er mye varmere enn dagens lysegule gull, nesten midt mellom gult gull og rødt (rosé) gull. Det er en fantastisk varme i det.

drwatch.se har et fint lite knippe gull-Rolexer inne nå, kanske noe å sjekke ut?

658_1.jpg

467_1.jpg

652_1.jpg

Problemet er bare at jeg føler eldre klokker blri for skranglete. Jeg er også avhengig av å ha lenke som fungerer da jeg er lenkemann. Spørs om ikke en femi-Daytona i gull er løsningen:)

Men ja, stålrolex i tillegg.. hmmmm :D

Det er hvertfall fasiten jeg kommer til å følge. En stål Rolex og en litt mer gylden klokke.

Ikke dumt :D Hvis du vil ha en moderne helgull Daytona kan du jo til og med velge en i rødt gull. Du verden så lekkert! Jeg kjøpte nesten en nyere gull-Daytona med "Newman-skive" her i fjor høst, men i siste lita ble det vintage i stedet. Det var et flott ur, dog.

Selv har jeg mest sansen for det man kan kalle en skikkelig samling. Det å ikke selge ur, heller bare spare. :D

Korrekt, GMT og sak med forsikringen. Ikke like trivlig som en GMT og en DD, men vi får se hva tiden bringer i min rettning.

Hva helgull keramisk GMT? Har vel ligget en på Finn en stund nå ...

77_-792207082.jpg

Er det noe galt med bildet eller skal den være matt? Trodde den var blank og fin jeg:)

For 118000dkk får du en så godt som ny GMT med grønn skive. vintageure.dk:) Utrolig mye gull og snadder over dammen.

Ja, helgull keramisk GMT med den grønne skiven er supersnadder synes jeg.

Den på finn.no bød jeg 120´for før jul, men fikk ikke svar engang... Mulig han synes det var et ufint skambud, men jeg synes ikke det var så borti natta:confused:

Edit: det var ikke den som ligger der nå jeg bød på, det lå en med grønn skive ute...

Blåser liv i denne igjen da jeg har gått på samme dilemmaet igjen....

Har nå flere Rolexer i klokkeboksen, men de blir rett og slett brukt altfor lite.

Gullur har jeg alltid hatt lyst på, og min største tabbe var da jeg solgte 16618, men på den tiden føltes det ut som det riktige, og blå skive var og er fremdeles ikke helt det riktige.

Men nå lurer jeg da på selge Rolex klokkene mine for så å beholde en stål og så kjøpe meg en gullsub, gmt, eller daytona... Men har noen prøvd på tilsvarende strategi?

Er det ikke for dumt å ha flere klokker bare liggende uten å bli brukt? Er det ikke kulere å ha en til hverdags da og en superdyr/eksklusiv til penere ?

Tar imot alle innspill og erfaringer med takk :)

Blåser liv i denne igjen da jeg har gått på samme dilemmaet igjen....

Har nå flere Rolexer i klokkeboksen, men de blir rett og slett brukt altfor lite.

Gullur har jeg alltid hatt lyst på, og min største tabbe var da jeg solgte 16618, men på den tiden føltes det ut som det riktige, og blå skive var og er fremdeles ikke helt det riktige.

Men nå lurer jeg da på selge Rolex klokkene mine for så å beholde en stål og så kjøpe meg en gullsub, gmt, eller daytona... Men har noen prøvd på tilsvarende strategi?

Er det ikke for dumt å ha flere klokker bare liggende uten å bli brukt? Er det ikke kulere å ha en til hverdags da og en superdyr/eksklusiv til penere ?

Tar imot alle innspill og erfaringer med takk :)

Kjøp Mogens sin helgull GMT-c. Just do it! :cool: