Bare 1 klokke? (med tankeprosess og boksåpning!)

IMG_0576.jpg

IMG_0583.jpg

IMG_0589.jpg

IMG_0594.jpg

Mange har resonert veldig bra! :)

Jeg ville nå svart Speedmaster jeg, så dere som svarte AP var jo litt mer rutinerte enn meg der.. ;)

En Audemars Piguet Royal Oak høres ut som å passe deg. Chronograph versjonen har vel et modulbasert chronoverk, så den utgår (offshore modellen blir for store til dine ønsker).

Nei, her tipper jeg på en 15300 med blå skive! :)

Du har noe rett- og noe feil.. Chronograph versjonen av Royal Oak har ikke modulbasert verk (men offshore har). ROC urverket har F. Piguets 1185 integrerte chrono.

http://www.timezone.com/library/horologium/horologium631672754676986923

Og da har jeg vel avslørt det meste:

IMG_0622.jpg

Ah, så det ble chrono! :D Jeg kan for lite om chronoene kjenner jeg ...

IMG_0599.jpg

Royal Oak Chronograph. Utgått modell av skiva med "små firkanter" (helt sikkert fagterminologi) i stedet for de nye som har store. Fargen er vanskelig å fotografere- men er dyp blå som ser grå, svart eller blå ut avhengig av lys og vinkel.

Lykkelig!!

Jaja, all teasingen er nesten tilgitt når vi ser resultatet.

Fantastisk klokke, skulle du først gå for bare én så er ikke det der noe dårlig alternativ :cool:.

Nydelig sak!

Nice! :D Gratulerer så mye! De der er superlekre, og en god del mer diskrete enn de nye ROCene (for ikke å snakke om ROOene). Nydelig!

Grattis! Et klokt og godt valg :)

Men, jeg har absolutt ingen tro på at du klarer å holde deg til én klokke :p

Takk for god-ord og ikke minst tålmodighet folkens :) Godt å kunne dele galskapen med noen som forstår.

Kommer jeg til å selge alle andre ur og slutte å se på nye. Blir jeg en en-klokke-mann? Neppe- men det er ikke klokkas feil. Denne kunne godt klart de fleste situasjoner. Mulig jeg rydder litt i boksen. Mulig det er en god stund før neste innkjøp- men vi vet at det kommer.

Om ikke annet så klarte jeg, med denne øvelsen og tankerekka, å argumentere for og forsvare enda et klokkekjøp! Jippi!

Flott AP, gratulerer så mye med den:) Å kun ha en klokke er det vel ikke mange av oss, her inne, som noen gang har sjans til å klare (utenom en kortere periode) tror jeg.. så ikke noe poeng å prøve seg på det vel ;) hehe