Bad news...? :/

Vi bør heve momsen til 35%. Ideelt sett bør minstefradrag, klassefradrag og fradrag for rentekostnader fjernes. Vi bør også lage høye tollbarrierer slik at vi slipper å ta hensyn til slitsom konkurranse fra andre land. Noe av de økte skatteinntektene bør brukes til å gi en norskprodusert nisselue til alle innbyggerene i landet. Nisseluen skal selvsagt fordelsbeskattes
 
Ja, for all del.

Eller kanskje man bør innføre skjermingsfradrag på utenlandskkjøpe MVA-unndratte ur. Basert på eierskapets lengde justeres skyldig MVA. Flippes uret umiddelbart er det full MVA. Varer eierforholdet over en tid reduseres MVA med en prosentsats hvert år.

HVORFOR HAR INGEN TENKT PÅ DETTE FØR? Jeg skal ringe statsadvokatene med en gang.
 
OK, men da hva kan du gjøre hvis noen sende en gave til deg med post...?
Hvordan beviser du at det er bare en gave...
 
Der er det vel berre å stenge tråden.

Her er det vel bere fisking etter info om korleis lure seg unna....
 
Vi bør heve momsen til 35%. Ideelt sett bør minstefradrag, klassefradrag og fradrag for rentekostnader fjernes. Vi bør også lage høye tollbarrierer slik at vi slipper å ta hensyn til slitsom konkurranse fra andre land. Noe av de økte skatteinntektene bør brukes til å gi en norskprodusert nisselue til alle innbyggerene i landet. Nisseluen skal selvsagt fordelsbeskattes
Er du Trump?
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB
De som bestiller klokker fra utlandet betaler vel mva. Ser ikke helt problemet om man er ærlig noe de fleste på tidssonen er. Bare bra at de skjerper reglene og tar de som er uærlig. Syns de burde betalt 2-3xganger mva når de tydeligvis jukser.
 
OK, men da hva kan du gjøre hvis noen sende en gave til deg med post...?
Hvordan beviser du at det er bare en gave...
Mulig hvis du ikke har bestilt den, ikke har betalt den og det kommer som en overraskelse på deg i nærheten av en bursdag eller en bryllupsdag? Tikke av på en tollklarering for gave...... get a life.
Tom
 
Kjenner jeg er en smule lei all den moralismen her inne. Den arrogante, dobbeltmoralske & bedrevante holdningen om at "ja, jeg unndrar ikke MVA" - og dem som overstiger grensen på 350,- bør tas"

For det første; samtlige SKX009 og 007 og andre kvalitetsur i prisklassen under 3k her inne er kjøpt på nettsider som jomashop og creationwatches, fordi de koster under halve prisen av hva Urmaker Christensen i Storgata tar for klokken. Når man bestiller fra creationwatches, blir pakken sendt og det er creationwatches selv som tukler med verdien, ikke noe Ola Nordmann eller jeg ber om via mailkommunikasjon. Med andre ord, ur i lav prisklasse blir sendt med forlavet verdi automatisk. Dersom folk påstår de sender mail til Creationwatches etter kjøp om at de må føre sånn og sånn verdi på pakken, fordi jeg skal betale 25 % VAT", - så får dere værsegod vise skjermdump på dette. Det tror jeg ikke på for fem flate øre. Dette er egen erfaring ved bestilling av SKX009/007 opptil 5 ganger fra creationwatches siste 4 år. Det blir derimot noe annet om man er på ferie i utlandet, har kjøpt klokke som er av høyere verdi enn 6k og man ikke betaler skatt. Det ville jeg aldri gjort.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Lilac