børsting av PCL på GMT master

Medlem
20. juni 2015
Innlegg
29
Sted
Leirsund
Hei

Jeg vurderer sterkt å få midt-ledda på min GMT master børsta. Er det noen som har gjort dette som gidder å dele sine erfaringer? Hvordan vil Rolex forholde seg til dette ved en service? Man kan vel sende den inn head-only til service kanskje?
Alle inputs blir mottatt med takk.

Mvh, FL410
 
Hei

Jeg vurderer sterkt å få midt-ledda på min GMT master børsta. Er det noen som har gjort dette som gidder å dele sine erfaringer? Hvordan vil Rolex forholde seg til dette ved en service? Man kan vel sende den inn head-only til service kanskje?
Alle inputs blir mottatt med takk.

Mvh, FL410

Det er vel bare å ta frem skuresvampen og børste i vei, så forsvinner høyglansen nokså umiddelbart.

Tviler på at urmaker bryr seg om dette, det er jo bare å be om at lenken ikke poleres opp.

Skulle klokken sendes til Sveits er det vel en viss fare for "reaksjoner", i så fall er det bare å ta fatt med skuresvampen igjen……
 
Jeg syns det er en del av sjarmen til GMT'n med polerte midtledd. Men som nevnt over er det bare å ta en enkel skuresvamp og børste i samme retning for å få mest mulig pent resultat. Man kan alltids polere de opp igjen ved senere anledning, men det går noe stål tapt :)
 
Ja jeg kan børste selv, men er litt skeptisk til området rundt krona på claspen. Det virker litt vanskelig å komme til. Å drive å børste og polere om hverandre virker dumt. Som du sier RalphDarwin, så vil det gå utover mengden stål.
 
mengden stål.
Døh, det er en 3M-klut(Scotchpad), ikke negerkuse eller pusseskive på vinkelsliper det er snakk om her.
Mengden stål du fjerner med en 3M-klut, er så forsvinnende liten, at du vil nok ikke se utslag om du veier den før og etter.
Maskering er vel stikkord her, slik at de tingene du vil ha polert, fortsetter å være det etterpå også.
 
Å kjøpe en 114060 hadde vært fint. Jeg er med på tankegangen;). Når det gjelder vinkelsliper og kuse så forstår vi alle at det ikke pusses vekk store mengder stål ved en enkelt børsting. Det var vel heller ved børsting og polering fram og tilbake gjentatte ganger det var snakk om.
Når skal det legges til at det egentlig ikke spiller så stor rolle. Jeg gikk all-in med svampen og jobben er nå utført.
Resultatet spør du?! Ja det ble faktisk rett så bra.
 
Galning. Tviler på at fliplock ble bra. Og enden på de polerte midtleddene - der de kurver til baksiden.
 
Siden du spør så pent ;)
E7ADFD28-F73F-45FA-AD9F-F93B12A7FB19_zpsjsx89kb6.jpg

1EC90E19-2288-4B40-8E7C-E64F4968981C_zpsfregdxbi.jpg

FBB3E09D-582D-4A8F-9995-1101FDF1A345_zpsh6jjtowj.jpg

31ADDBFF-AF22-4312-B9F8-7A9CD38C9D65_zpslcaxuq76.jpg
 
Ser ikke så ille ut. Mindre hairlines blir det nå. Personlig vil jeg beholde originaliteten som de konservative sveitserne i Genève. Det går også an å kjøpe en sub-lenke til GMTii.
 
Ser ikke så ille ut. Mindre hairlines blir det nå. Personlig vil jeg beholde originaliteten som de konservative sveitserne i Genève. Det går også an å kjøpe en sub-lenke til GMTii.
Jeg ser den. Min tanke er at dette er en tool-watch og jeg bruker den på jobb i cockpit. Hairlines har jeg ikke vært så bekymra for. Det er vel mere at jeg syns den passer bedre med børsta ledd. Smaken er som baken osv...
 
  • Liker
Reaksjoner: Swearengen