Børsting av Omega deployment

seg

Medlem
14. mai 2013
Innlegg
242
Hei,

Dette blir en kombinasjon av en instruksjon- og spørsmålstråd. Jeg kjøpte en Omega deployment clasp for en tid tilbake til min PO. Kjøpte denne fra Ofrei.com og uten og vite bedre den gangen ble det den polerte utgaven. Syntes ikke denne passer så godt til klokken så bestemte meg for å prøve å børste den. Leste litt tips her og gikk igang med en vanlig skrubb/svamp med lange drag så godt det lot seg gjøre.

Ble tålig godt fornøyd med resultatet, men får ikke tatt skikkelig rundt omega logoen. Noen som har tips til hvordan en kommer til i krokene?

Verktøy og før bilde.
DSC_0007_zpsced40d2a.jpg


Resultatet
DSC_0010_zpsc8dc046a.jpg
 
Redigert:
Jeg synes den ser ganske polert ut, også etter at du har børstet den. Skal du få den helt matt må du nok legge ganske hardt press på, iallfall med en slik type svamp som du bruker. Nå er det mulig at bildet lyver. Du får ikke tatt et bedre nærbilde/makro?

Kanskje du skal forsøke med smergelpapir - eller våtslipepapir som det også kalles. Du kan droppe vannet og pusse tørt. Bruk 1200-grad.
 
Jeg synes den ser ganske polert ut, også etter at du har børstet den. Skal du få den helt matt må du nok legge ganske hardt press på, iallfall med en slik type svamp som du bruker. Nå er det mulig at bildet lyver. Du får ikke tatt et bedre nærbilde/makro?

Kanskje du skal forsøke med smergelpapir - eller våtslipepapir som det også kalles. Du kan droppe vannet og pusse tørt. Bruk 1200-grad.

Takk for svar. Var feil bilde jeg hadde lagt inn så den var nok fortsatt polert....

La ganske hardt press på, men fikk ikke tatt område rundt logen uten å evt. bruke negl og gå langs den. Mulig slipepapir funker bedre. Skal teste det:)
 
Min erfaring er at slipepapir fungerer ganske dårlig på alt annet enn helt jevne overflater. Siden svampen er myk kommer den ned i sprekker og slik og får børstet der også. Slipepairet tar bare overflaten. Det er iallefall min erfaring.

Børstet for litt siden en stållenke til en Tissot. Da forsøkte jeg først med slipepapir, men resultatet ble veldig rart fordi jeg ikke kom til i "bøyen" mellom leddene. Det endte med en fin børstet overflate i midten av alle leddene, men verre og verre jo lengre mot enden av leddet man kom. Når jeg brukte svampen ble dette mye bedre. Men bruk god tid, det er ikke gjort på ett minutt :)

Edit: Når det gjelder å komme til inni logoen kan du forsøke å rive av en bit av det grove på svampen og feste det til en fystikk, q-tips eller lignende og se om du kommer bedre til.
 
Nå har ikke jeg prøvd med svamp, men jeg har ingen grunn til å tvile på @acnorway når han sier at det er enklere. Q-tips, fyrstikker, binders, små skrutrekkere og andre hjelpemidler må du nok ty til om du bruker slipepapir også.
 
Redigert av en moderator: