Børsras : Penger investert i luksusklokker

Medlem
27. nov. 2007
Innlegg
602
Sted
Sør Vest
Nå som børsen raser og økonomer spår død og fordervelse, hvordan ser dere på å ha store pengesummer investert i klokker? Kommer vi til å se finn.no bombarderes av folk som prøver å kvitte seg med slike gjenstander?

Noen som har penger investert i aksjer? Tanker rundt dette?
 
Det er helt sikkert folk som blir nødt til å likvidere diverse personlige eiendeler.
Klokker er nok av de mer enkle eiendelene å kvitte seg med i så måte.

Norge er jo foreløpig relativt skjermet og den jevne lønnsmottaker vil ikke i spesielt stor grad bli berørt utover renteøkninger som en følge av at pengemarkedsrenten stiger.

Det kommer neppe veldig mange klokker på finn.no som en følge av krakket, men det vil definitivt komme noen!

På TimeZone og andre fora er nok situasjonen en annen. Der tipper jeg visse populære modeller kan begynne å florere i løpet av kort tid! Det kan selvfølgelig smitte over på prisene her i landet.

Det er temmelig mange over hele USA fra Merrill Lynch og Lehman Brothers som mister jobben. At enda flere vil få fyken må være ganske sannsynlig. Mange av dem har nok brukt sine bonuser på f.eks. dyre klokker!

Jeg tipper bare de svært dyre (>500 000 kr) klokkene vil komme helt uberørt gjennom en lavkonjunktur.

Kanskje slår ikke min (mindre) kvalifiserte gjetning til, men det får tiden vise :)
 
Tipper det kommer mange Rolex Submariners til salgs....

Mange meglere kan nok komme til å miste jobben fremover, og av erfaring vet jeg at det første de som oftest kjøpte når de fikk bonus var en Rolex Submariner:)
 
GordonGekko skrev:
Tipper det kommer mange Rolex Submariners til salgs....

Mange meglere kan nok komme til å miste jobben fremover, og av erfaring vet jeg at det første de som oftest kjøpte når de fikk bonus var en Rolex Submariner:)

Greit, skal ikke le for mye.... Skal innrømme at også jeg kjøpte en Submariner når jeg begynte som megler i 2000;) Men solgte den ett par år etterpå pga hardere tider etter 9/11... Så jeg snakker av erfaring:)