Automatisk klokke

Da har jeg vært og prøvd Certina DS-1 på håndleddet.

Syntes Sort skive var best.

Klokken kostet 4600kr. Jeg har funnet den på urverket.no for 3595kr + 99kr i frakt.

Er det noen fordeler å kjøpe i butikk kontra nettbutikk?

Dem i butikken mente at jeg burde legge inn mellomlegget og kjøpe den i butikk fordi det er enklere med garanti i tilfelle det skulle skje noe.
 
Fordelene med butikk er vel at da får man et kundeforhold, som i min erfaring er et stort pluss.
 
Da har jeg vært og prøvd Certina DS-1 på håndleddet.

Syntes Sort skive var best.

Klokken kostet 4600kr. Jeg har funnet den på urverket.no for 3595kr + 99kr i frakt.

Er det noen fordeler å kjøpe i butikk kontra nettbutikk?

Dem i butikken mente at jeg burde legge inn mellomlegget og kjøpe den i butikk fordi det er enklere med garanti i tilfelle det skulle skje noe.

Med såpass liten prisforskjell ville valget vært enkelt for meg, kjør butikk! Ikke bare får du gleden av å kjøpe fysisk, men som de argumenterer, skulle det være noe så er det greit å ha et sted å gå til.
 
Søk i forumet, mener å hiske at butikk (Authorized Dealer / AD) har en garanti men at og urverket.no har det bare med litt forskjellige vilkår + så klart at du kan risikere å måtte vente på den fra urverket og ved evt feil senere

( søk gjerne på ordet 'gråmarked' med, noe urverket.no er)
 
Takk for hjelpen alle sammen!

Idag ble det handlet en klokke. Kjøpte Tissot Seastar. Kjøpte den med Stål lenke.

Jeg har valgt å droppe Certina DS-1 fordi jeg føler kanskje at jeg har mer behov for en klokke til allsidig bruk. Tenker derfor på en klokke med gummireim. Noen som har noen tips?

Setter en pris til maks 6000kr.
Må være robust.

Jeg har sett litt på Certina DS Action. Noen andre modeller som anbefales?

Noen som har et tips til en skeleton klokke? Må ikke være altfor dyr. Skal være en gave til min bror.
 
Noen som har et tips til en skeleton klokke? Må ikke være altfor dyr. Skal være en gave til min bror.

Denne er billig, og det ser ut til at det er lett å lese tiden på den. Rougois er et nytt merke fra 2008 og jeg kjenner ikke noe til det, men det er en god pris på den:D

Edit - så den var out of stock:(

Edit 2 - her er den for noen få dollar mer.
 
Gratulerer med kjøpet, og velkommen i Tissot-klubben.

Takk for hjelpen alle sammen!

Idag ble det handlet en klokke. Kjøpte Tissot Seastar. Kjøpte den med Stål lenke.

Jeg har valgt å droppe Certina DS-1 fordi jeg føler kanskje at jeg har mer behov for en klokke til allsidig bruk. Tenker derfor på en klokke med gummireim. Noen som har noen tips?

Setter en pris til maks 6000kr.
Må være robust.

Jeg har sett litt på Certina DS Action. Noen andre modeller som anbefales?

Noen som har et tips til en skeleton klokke? Må ikke være altfor dyr. Skal være en gave til min bror.

Hva med å kjøpe til den originale gummiremen til Tissot Seastar, så kan du bytte selv ved lyst og behov?
Denne løsningen valgte jeg. Gummi til hverdags og lenke til fest. ;)
 
takk for tipset Jon Ali og boenna_69. Fine klokker begge to. På den Jon Ali linket til tror jeg det er litt enklere å se hva klokken er. Men den boenna_69 linket til ser man mye mer av mekanikken. Dette var et meget vanskelig valg.

Takk for det Automatic. Jeg har vurdert tanken med gummireim til seastar'en som du foreslo. Men føler jeg har mer lyst på en klokke til med gummireim. Kan hende jeg kjøper gummireim til seastar også for variasjonens skyld men har også veldig lyst på en klokke med kun gummireim slik at jeg slipper å bytte hele tiden.

Noen tips utenom Certina DS Action?
 
Med et budsjett på 6000,- hadde jeg kjøpt Steinhart Ocean Two.

http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-two,532.html

Hvis du syntes denne blir for "pen" hadde jeg tittet på Glycine Combat Sub.

http://glycine.no/index.php?do=product&id=13


Takk for tipset boena_69. Tror jeg har bestemt meg for Glycine klokken du har linket til, men jeg har et spørsmål. Følger alle disse reimene med i kjøpet?


Straps & Bracelets

Leather Strap: calf, black & brown (option
Width: 22mm horns / 22mm buckle
Buckle: belt

Rubber Strap: natural rubber, black, blue, orange, white (option)

Bracelet: stainless steel
Finish: satin/polished
Length: 200mm incl. endpieces
Width: 22mm horns / 20mm buckle
Clasp: double push diver
 
Takk for tipset boena_69. Tror jeg har bestemt meg for Glycine klokken du har linket til, men jeg har et spørsmål. Følger alle disse reimene med i kjøpet?


Straps & Bracelets

Leather Strap: calf, black & brown (option
Width: 22mm horns / 22mm buckle
Buckle: belt

Rubber Strap: natural rubber, black, blue, orange, white (option)

Bracelet: stainless steel
Finish: satin/polished
Length: 200mm incl. endpieces
Width: 22mm horns / 20mm buckle
Clasp: double push diver

Glycine har mange spennende klokker. Jeg er veldig sikker på at du kun kan velge ett av alternativene (option), enten gummi, skinn, eller stål lenke. Og da hadde jeg gått for stål, og heller kjøpt en Toshi rem eller noe i tillegg. Men enig i at dette var litt forvirrende skrevet, så 110% sikker jeg heller ikke. Å fått alle remmene med hadde jo vært helt supert, men tror nok dette er for gått til å være sant, desverre;)
 
Glycine har mange spennende klokker. Jeg er veldig sikker på at du kun kan velge ett av alternativene (option), enten gummi, skinn, eller stål lenke. Og da hadde jeg gått for stål, og heller kjøpt en Toshi rem eller noe i tillegg. Men enig i at dette var litt forvirrende skrevet, så 110% sikker jeg heller ikke. Å fått alle remmene med hadde jo vært helt supert, men tror nok dette er for gått til å være sant, desverre;)

Nei, her må du nok velge! :)

Ta turen ned til Ossur Solem i Todenskjoldsgate, så får du prøvd klokken på armen før du handler...
 
Ja, regnet med at det var for godt til å være sant:)

Tar en tur til Ossur Solem til uken for å prøve klokken.

Hvor får man kjøpt toshi rem?
 
Da har jeg vært og prøvd klokken.

Regner med at jeg kjøper klokken slutten av måneden.

Tenkte å bestille en rem fra Toshi på forhånd. Jeg tror jeg har funnet hvilken farge på skinnet og stingene jeg vil ha. Men hvilken spenne/buckle bør jeg bestille?

Lønner det seg med springbar, screwbar eller spenne som man syr inn?