Automatisk klokke

Takk for linken Ona.

Det var mye å velge i. Hvilken kombinasjon bør jeg velge?

Noen som har link til nettbutikk som selger gummirem?

Her ser du et bilde av min Toshi "saddle, natural stitching"
IMG_0088.jpg


Tror Glycine klokken du ser på kunne kledd en litt mørkere rem godt. F.eks "teak" eller
"chocolate"
teak_3.jpg

chocolate_3.jpg
 
Takk for hjelpen alle sammen:)

Da har jeg bestilt to reimer. En i sort og en i havana farge.

Har også bestilt en Seiko SKX009 fra creationwatches.com i mellomtiden til jeg skal ha meg Glycine klokken.
 
Ebay

Hvordan er det å kjøpe en klokke på ebay? Er litt redd for å kjøpe fake, men sparer jo endel.
Hvordan er det med garanti hvis klokken ikke er kjøpt hos norsk forhandler?

Jeg har sett litt på denne, er det et godt kjøp, eller bør jeg bare kjøpe den i her i Norge og bare betale mellomlegget?

http://www.ebay.com/itm/New-Glycine...797787311?pt=Wristwatches&hash=item35bc9ec0af

Et generellt spørsmål:
Hvor ofte skal en automatisk klokke på service? Holder det med en gang i året?
 
Hvordan er det å kjøpe en klokke på ebay? Er litt redd for å kjøpe fake, men sparer jo endel.
Hvordan er det med garanti hvis klokken ikke er kjøpt hos norsk forhandler?
Kjøper du brukt på bukta så har du ikke annen garanti enn eBay Buyer Protection og den gjelder meg veterligen kun hvis du blir sendt feil vare eller om standen ikke tilsvarer den som er beskrevet / eller om det er en fake

Et generellt spørsmål:
Hvor ofte skal en automatisk klokke på service? Holder det med en gang i året?
Hver femte år er rekommendert serviceinterval for mange klokker,
har du en nyere omega med co-axial så skal 8-10 år holde ... noen mener du skal kjøre til den begynner å tape eller miste tid og først da levere den til service.
Finnes alltså ingen enstydige svar, annet en att full service hvert år er alt for ofte
 
Kjøper du i Norge så får du en fysisk butikk å gå til og opparbeider en (forhåpentlighvis) personlig kontakt med AD, noe som er hyggelig og fint i hvert fall på dyrere ur.
 
Godt poeng adamskater:)

Jeg kan vel ikke si at jeg fikk et det beste inntrykket av butikken jeg kjøpte tissot klokken min i. Da jeg fikk bestillt opp de tre klokkene jeg hadde lyst til å se fikk jeg en tekstmelding en uke senere om at klokkene har kommet. Det syntes jeg var bra.

Da jeg dro til butikken for å se på klokkene. Klokkene lå i en liten pose sammen med bøkene og de to andre certina klokkene. Alle lå helt sammen uten noe beskyttelse. Blir det ikke riper av dette? Certina klokkene hadde ikke bøkene engang. Prøvde alle klokkene og bestemte meg for å droppe Certinaen. Da ble jo vedkommende litt sur siden hun hadde brukt tid på å få tak i disse klokkene. Jeg kjøpte selvsagt Tissot klokken, fikk ikke med noe boks, da jeg spurte om boksen fikk jeg som svar, du skal vel ha klokken på håndleddet og ikke boksen. Mulig jeg som er litt firkantet på sånt, jeg føler i hvertfall at klokkene skal komme i orginal boks og ikke ligge i en liten zip pose sammen med andre klokker.


Hvilke klokkebutikker anbefales i Oslo?
 
Takk for tipset.

Tenkte på å kjøpe verktøy for å bytte reim selv. Hvilken anbefales?
Hvordan byttes reim enklest?


Tidssonen webshop har et flott verktøy til det.
Bruk gaffeldelen for å "dytte" in fjæren i springbaren (fjær-pinnen) og trekk reimen ut av klokkehuset så har du den.
Den andre delen av verktøyet kan du bruke for å justere lenkelås for eksempel.

http://www.tidssonen.no/webshop/product.php?id_product=24