Audemars Piguet-tråden

Jeg har ikke vært innom enda, det er altså en suppe som snart er komisk. Jeg hadde en lang tirade etter å ha blitt sendt rundt i hele europa, ingen kan hjelpe. Sveits sender meg til AD, AD sender meg til sveits. Nå skylder de på at det er noe spesielt med norsk toll, og at de ikke får gjort noe. Jeg er så forbanna at jeg snart går på veggen. De foreslår at jeg må reise til Nederland (de mener altså ikke at det er noe problem å tolle ut klokken selv) Jeg fortalte at jeg hadde hatt to av klokkene på service i sveits i 2023, og at det ikke medførte noe problemer. De hadde ikke noe godt svar på hvorfor. Ikke vil de sende reim heller. Jeg sitter altså me en klokke som koster en ny bil, og de forventer at jeg må reise for å levere inn. Det er så sinnsykt at det ikke finnes ord. Vurdere seriøst aftermarket rem, og prøvd å høre om det er noen som har kompetanse på polering fortsatt hos Bjerke. Dette går ikke an.

Dette er veldig underlig og jeg forstår din frustrasjon. Nederland har nylig åpnet AP house og forstår det slik at de skal være litt skandinavia fokusert. Mulig at det kan funke, men veldig kinkig med disse klokken ettersom de er ingen butikk her i Norge og nå forsvinner muligheten i Sverige og. Jeg ville ikke blitt sjokkert om Ilaria Resta har planer om å åpne butikk i København, men igjen, ubeleilig situasjon du finner deg i.
Hva er referansenummeret på klokken, om jeg kan spørre? Hvor gammel er modellen?
Polering av Royal Oaks er litt kinkig slik jeg har forstått det og derfor tryggest hos AP.

Jeg må ærlig innrømme jeg har ikke hatt noe problemer med verken service eller bestilling av rem, nå har rem vært plastikk til Offshorene mine. Håper at det ordner seg - kontakt Nederland og forhør deg der. De burde være behjelpelige. De ansatte i Sloane Street i London er veldig hyggelig og de burde kunne klare å hjelpe deg - David er særlig behjelpelig etter min erfaring.
 
  • Liker
Reaksjoner: Friks
15703ST. Har blitt lovet oppringt ila uken, så la oss se hvordan det går. Klokken er servet nylig, så går helt fint. Polering er ikke krise, men reima har sprekker..
IMG_4417.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Eikthyrne
Fikk greit ny gummirem til Scuba ved oppmøte i deres "boutique" i München (ikke sååå lett å finne). 400 eur tror jeg det var. Selgeren i boutiquen virket litt clueless, men remmen kom på til slutt. Synd hvis det blir vrient å ta service på disse nydelige klassikerne ...
 
Nyheter for i år. Mest interessante her er nok Royal Oak Sand Gold. Videre så er rubberclad tilbake, men synes 43mm er litt vel stort. Nye farger til 1159 serien. Til slutt konseptuell AP Royal Oak Offshore Chronograph Tourbillon i camo; blir ikke produsert, kun til å vise hvor langt de har kommet med keramikk. Og selvfølgelig John Mayers QP - ser helt nydelig ut.
 

Vedlegg

  • 20240304_APNovelties2024_016.png
    20240304_APNovelties2024_016.png
    1 MB · Visninger: 0
  • 20240304_APNovelties2024_461.png
    20240304_APNovelties2024_461.png
    1,1 MB · Visninger: 0
  • 20240304_APNovelties2024_023.png
    20240304_APNovelties2024_023.png
    886,7 KB · Visninger: 0
  • 20240304_APNovelties2024_092.png
    20240304_APNovelties2024_092.png
    739,9 KB · Visninger: 0
  • 20240304_APNovelties2024_368.png
    20240304_APNovelties2024_368.png
    802,7 KB · Visninger: 0
  • 20240304_APNovelties2024_336.png
    20240304_APNovelties2024_336.png
    863,6 KB · Visninger: 0
  • 20240304_APNovelties2024_285.png
    20240304_APNovelties2024_285.png
    1 MB · Visninger: 0
  • 20240304_APNovelties2024_376.png
    20240304_APNovelties2024_376.png
    448,3 KB · Visninger: 0
  • 20240304_APNovelties2024_404A.png
    20240304_APNovelties2024_404A.png
    477,9 KB · Visninger: 0
Tenkte jeg skulle dele en god opplevelse med levering av klokke til service.

Den ène Offshoren`en stoppet innimellom ved bruk, og etter å ha stått i Winder hos Gulbrandsen i noen dager ble det bekreftet - noe var galt.

Iom. at det fortsatt var garanti igjen (mars 2024) så tok jeg meg en fridag og reiste ned til Geneve. Dagen gikk til klokketitting, vindrikking og restaurantbesøk med Sveitsisk indrefilet på menyen (de er flinke til å ta vare på gode råvarer.)

Innlevering
Når jeg skulle levere inn klokken spurte jeg om de samtidig kunne ta service da klokken nærmer seg 5 år. Dette skjønte han ingenting av - hvorfor skulle jeg ha klokken på service når jeg leverte den inn? - Det han ikke fortalte meg var at de hadde endret på vilkårene og servicen de yter kunder. Service var nå inkludert såfremt klokken var innenfor garanti. I tillegg fikk jeg spørsmål om jeg ville bytte ut urverket til det nyeste caliberet - nok en gang: helt gratis. Jeg takket ja til dette, og gleder meg til å hente klokken i sommer anledning ferie! 70 timer gangreserve, og et mye stødigere caliber skal bli flott!
 
Tenkte jeg skulle dele en god opplevelse med levering av klokke til service.

Den ène Offshoren`en stoppet innimellom ved bruk, og etter å ha stått i Winder hos Gulbrandsen i noen dager ble det bekreftet - noe var galt.

Iom. at det fortsatt var garanti igjen (mars 2024) så tok jeg meg en fridag og reiste ned til Geneve. Dagen gikk til klokketitting, vindrikking og restaurantbesøk med Sveitsisk indrefilet på menyen (de er flinke til å ta vare på gode råvarer.)

Innlevering
Når jeg skulle levere inn klokken spurte jeg om de samtidig kunne ta service da klokken nærmer seg 5 år. Dette skjønte han ingenting av - hvorfor skulle jeg ha klokken på service når jeg leverte den inn? - Det han ikke fortalte meg var at de hadde endret på vilkårene og servicen de yter kunder. Service var nå inkludert såfremt klokken var innenfor garanti. I tillegg fikk jeg spørsmål om jeg ville bytte ut urverket til det nyeste caliberet - nok en gang: helt gratis. Jeg takket ja til dette, og gleder meg til å hente klokken i sommer anledning ferie! 70 timer gangreserve, og et mye stødigere caliber skal bli flott!

God service og oppfølgning. Skulle ønsker dog at de hadde AD i Norge :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Eikthyrne