Hei, velkommen!
Verdivurdering basert på et bilde er ikke så lett, da verdien avhenger av endel detaljer, både modell, tilstand, om det er originaldeler (f eks om skive er byttet på service), tilbehør/papirer etc.
Men jeg tipper det er en 16800.
Den kom med to forskjellige skiver, i starten ca 1979-1983/84 med "matt" skive (som er mest ettertraktet), og senere med din versjon med hvitt gull rundt time-markørene ca 1983-1986 Men de brukte også slike skiver på service på tidligste modell.
Tipper verdi på ca 90-120k++, og personlig tror jeg disse kommer til å stige mye, sett i lys av verdistigning på de nyeste modellene. Disse gamle "nyere" vintage lages ikke flere av, og er fortsatt "rimelige" i forhold til både eldre og nyere modeller.
Når det gjelder råd opp hva du skal gjøre, så vil jeg oppfordre STERKT til ikke å selge den, uansett hvor fristende det er. Affeksjonsverdi kan ikke gjenskaffes.
Selv om den ikke betyr noe for deg nå, kan det hende den gjøre det i fremtiden. Både ift affeksjon, men også hvis du kanskje får litt interesse for klokker. Det er fortere gjort enn du aner. (Og det fornuftige er å bare være fornøyd med en, og logge seg av alle klokkeforum, ellers kan det fort balle på seg). Og kanskje kan den gå videre i arv en dag...
Med mindre du trenger pengene, skal godt gjøres og investere i noe bedre og tryggere (etter min mening og erfaring siden 2015).
Jeg ville tatt den med til en urmaker, fått den sjekket og trolig tatt service (4-6k) skil at den kan brukes med god samvittighet (inkludert er sjekket for vanntetthet). Men presiser at skive, visere ikke skal byttes, og kasse/lenke ikke skal poleres. Om lenken er skrall, vurder å få tak i en ny/brukt selv om det koster 8-10k+. Og for all del behold den originale. (Dette pga verdi).
En av de bra tingene med Rolex er at det tåler å bli brukt, og når de først er blitt litt ripete, taper de ikke verdi selv om de ripe opp mer (ift normal bruk).
Så bruk den. Kos deg med den, men kanskje ikke i utsatte strøk til utsatte tider...
Edit: Ser min hoderegning ikke var på topp i dag, og det er jo stor sannsynlighet for at
@Rød har rett med at det er den litt nyere 16610. Men papirer med modell og kjøpsdato(?) (og merking mellom lugs når lenke tas av) vil avsløre dette...