Arvet Omega Seamaster

Medlem
2. mars 2018
Innlegg
5
Sted
Drammen
9B2BC309-88AE-46CA-8222-0813E6AA68BE.jpeg
1A410785-3B52-45CA-AF21-E243BC7244AF.jpeg
E6A8D759-5429-4E25-BC2B-ED750D8234F9.jpeg
ABCF91D9-BBB1-4FE4-A1E8-F9923F6D97C9.jpeg
Er dette noe å restaurere 2 gamle klokker tror jeg, bare lurer på om det er verdt investeringe.
 
Når du spør på et entusiast forum blir jo svaret ja, men er du ute etter å tjene mest på et salg så er det kanskje best å la den være.

Tøft lommeur forresten, står det noe gravert på baklokket?
 
Nei det gjør det ikke, tenkte og ha dette selv, tror det ble kjøpt på 40 eller tidlig 50 tallet. Har ikke peiling på hva det vil koste å restaurerte uret. Fikk sjekket opp klokke reima, kunne bestilles kostet rund 1300 kr. Merket også at det plast eller noe lignende på armbåndsuret . Søkt på omega sine sider finner ingen klokke som ligner på den, men den fungerer. Det er vel et lite pluss.
 
Som du ser den er godt brukt, har lyst til å få den ordnet. Lurer på om det er kostbart skrudde på klokken og den går som normalt virker det som. Har ikke sett denne klokken andre plasser verken på omega sin hjemmeside, men der var det ikke bilder på allle klokkene. Min mor sa at min morfar kjøpte den på 40 eller 50 tallet. Kjøpte da også lommeuret samtidig.

23C2CEBC-3B97-4153-AD25-E2EED511B0D1.jpeg
 
Som du ser den er godt brukt, har lyst til å få den ordnet. Lurer på om det er kostbart skrudde på klokken og den går som normalt virker det som. Har ikke sett denne klokken andre plasser verken på omega sin hjemmeside, men der var det ikke bilder på allle klokkene. Min mor sa at min morfar kjøpte den på 40 eller 50 tallet. Kjøpte da også lommeuret samtidig.

Vis vedlegg 82258

Det var lommeuret jeg syntes det var rart det ikke sto noe bak, da dette ser ut som et typisk "General Service" ur til Britisk militære, men det er tydleigvis ikke det.

Seamasteren er fin, den er verdt en service, men ikke få den polert eller skiftet krone og visere på. Hold den så original som mulig. Stilen passer godt med tidlig 50 tall
 
Satser på å ha den mest mulig i original stand, så tror det er verdt pengene uansett. Takk for tilbake melding
 
Kommer fra urmakeren nå fikk denne infoen:
Omega Seamaster
267
Ref. 2937-3
15785372
Er dette en klokke det lønner seg og restaurere, skal brukes til eget bruk. Fikk en pris på rundt
4000-4500. Blir da også bytte av rem som blir mest lik mot original remmen.
 
Det lønner seg ikke i kroner og øre å restaurere denne. Men da dette er arvegods fra din morfar har det kanskje en emosjonell verdi i å videreføre arven?