Arvet en Rolex Oyster Perpetual Air king - Trenger hjelp

Medlem
23. juni 2014
Innlegg
100
Hei,

Jeg er helt ny på forumet og kan veldig lite om ur og klokker. Nå har det seg sånn at jeg arvet en Rolex Oyster Perpetual Air King etter min farfar, og etter at jeg begynte å lese om rolex-klokkene har jeg blitt veldig engasjert.

Det jeg lurte på er om noen kan hjelpe meg med å gi litt mer informasjon om min klokke? Jeg vet at min farfar fikk den etter lang og tro tjeneste i jobben, men eksakt år kan jeg ikke tidfeste. Etter å ha lest diverse tråder på dette forumet vet jeg at det er mange kunnskapsrike entusiaster her, og håper derfor noen kan hjelpe!

klokke2_zps74b6c623.jpg


klokke1_zps4a4071cc.jpg
 
Flott klokke! Modellen heter 5500 og urverket er arbeidshesten cal. 1520 som bla ble brukt i Submariner.
Lenken er uorginal og hvis du tar den av og finner serienummeret mellom hornene så kan vi datere klokken
mere nøyaktig.
 
Takk for svar!
Jeg vet at reimen ikke er original, nå har jeg bestilt en custom av @Olando, så da blir nok klokken fin. Undersøkte hva en original Rolex reim ville kostet, og det var litt over det jeg har råd til nå, så da blir en fin skinnreim tingen fremover.
Jeg skal få sett på serienummeret når jeg får av reimen, jeg har ikke det rette utstyret enda da det går tregt med en bestilling fra USA.
Noen som vet ca hva en slik klokke er verdt?
 
Redigert av en moderator:
Takk for svar!
Jeg vet at reimen ikke er original, nå har jeg bestilt en custom av @Olando, så da blir nok klokken fin. Undersøkte hva en original Rolex reim ville kostet, og det var litt over det jeg har råd til nå, så da blir en fin skinnreim tingen fremover.
Jeg skal få sett på serienummeret når jeg får av reimen, jeg har ikke det rette utstyret enda da det går tregt med en bestilling fra USA.
Noen som vet ca hva en slik klokke er verdt?

Rolex Air-King-klokker | Priser på Rolex Air-King på Chrono24

Kan gi en indikasjon på verdi. Dessverre usikker mtp uorginal lenke, og uten service. Flott klokke du har arvet!
 
Redigert av en moderator:
Takk for link!
Klokken har akkurat vært på service og rens hos Urmarker Bjerke, men jeg måtte få faren min til å hente den og fikk dermed ikke stilt spørsmålene jeg ville angående klokken.
 
Jeg skal få sett på serienummeret når jeg får av reimen, jeg har ikke det rette utstyret enda da det går tregt med en bestilling fra USA.
Noen som vet ca hva en slik klokke er verdt?

Klokken har vel hull i ørene? Da tar man av lenken med en slik:

Paperclip-01_(xndr).jpg


;)

Oversikt over årstall vs serienummer finner man her.

http://www.tidssonen.no/forum/rolex-og-tudor-14/oversikt-over-serienummer-vs-%E5rstall-4785/

Jeg solgte en 1965 modell 5500 med orginal lenke og servicehistorikk for ca 11K, men markedet vil alltid bestemme.