Arveklokker - litt hjelp for en nybegynner.

Hei, blåser svakt liv i denne igjen. Vurderer å bytte lommeuret fra Tiffany og lurer på om det er noe vits å legge ut her? Har tenkt litt at det kan være hyggeligere for mitt avkom å arve noe som har vært brukt og kan brukes i det daglige på armen og ikke i lommen
Behold den som et arvestykke, man får ikke all verden for lommeur lengre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Behold den som et arvestykke, man får ikke all verden for lommeur lengre.

Enig der. Min svoger har et gammelt lommeur. "Kjøpt i Amerika, ble med til Norge og hadde billett tilbake til Amerika med Titanic..." etc. Den går og er fikset hos seriøs urmaker, men brukes bare som en "ekstra greie til bunaden på 17-mai og julaften. Det er ikke store bruken, men det har historie og affeksjonsverdi. Selv nå, etter service og noen reparasjoner så ville han neppe fått mer i salgssum for sølvuret enn hva kostnaden var. Gleden derimot? Jo, det var verd det.

Personlig: Ti ville hester kunne ikke fått meg inn i en bunad. Dermed hadde ikke jeg kunnet hatt noe kostyme det ville passet til. 'Men det kunne være at noen senere generasjoner ville satt pris på å arve (og kunne bruke) et slikt ur. Jeg ville satt det i stand og bevart det.

Tenk litt fremover; Behold uret.

8
 
Hei igjen!
Følger opp denne, mot alle gode anbefalinger her :) Som nevnt over vurderer jeg å selge lommeuret fra Tiffany. Tidssonen er nok ikke, naturlig nok, den letteste plassen å gjøre det. Jeg er jo klar over at hovedvekten av verdien som tidligere nevnt ligger i gullet i klokken. Kunne Chrono24 vært et alternativ for forsøk på salg? Erfaringer?

Kall dette gjerne et siste "desperate" forsøk på å trosse anbefalinger om å la den ligge i skuffen for fremtidige generasjoner :)
 
Redigert:
Verdien ligger ikke i gullverdien, da det ikke er en gullklokke. Den er kun såkalt gold filled. Det vil nok være interesse blant noen samlere for merket, alternativt noen som er ute etter en klokke til bunaden. Men du skal selvsagt beholde den :)
Internasjonalt tror jeg eBay kan være kanalen
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel