Artikkel på DinSide

Hei,

Interessant link...

Noen gode og noen mindre seriøse innlegg der ja. Det er vel slik det blir på et slikt generellt forum.

Norge er - som jeg også har gitt uttrykk for i en tidligere tråd - ikke landet å handle ur i.
Mitt helt personlige syn på saken selvfølgelig.

Henger på et par bilder fra denne sommerens ferietur ;)

JLC_Squadra_x.jpg


JLC_Squadra_y.jpg



BT
 
Hei!

Jeg har kjøpt to dyre klokker i Norge, begge to hos urmaker Bjerke i Oslo. Jeg ble tilbudt en "hyggelig" pris på begge to. Med frakt og moms hadde jeg ikke spart mye på å kjøpe utenlands. I tillegg fikk jeg topp service og tryggheten om at klokkene var ekte. Om noe hadde gått galt hadde en garantireparasjon vært en enkel sak.

Du kan gjøre et godt kjøp i utlandet og spare en del penger, men det er også en stor mulighet for å bli lurt med en forfalsket eller stjålet klokke, spesielt når du handler på internett.
 
deBalzac skrev:
Hei!

Jeg har kjøpt to dyre klokker i Norge, begge to hos urmaker Bjerke i Oslo. Jeg ble tilbudt en "hyggelig" pris på begge to. Med frakt og moms hadde jeg ikke spart mye på å kjøpe utenlands. I tillegg fikk jeg topp service og tryggheten om at klokkene var ekte. Om noe hadde gått galt hadde en garantireparasjon vært en enkel sak.

Du kan gjøre et godt kjøp i utlandet og spare en del penger, men det er også en stor mulighet for å bli lurt med en forfalsket eller stjålet klokke, spesielt når du handler på internett.

Min erfaring fra kjøp fra utlandet er udelt positiv. Jeg har gjort meget gode kjøp i utlandet, både hos autorisert forhandler og av privatperson gjennom Timezone.com. Jeg hadde begge gangene gjort hjemmeleksene mine skikkelig, og sparte en anseelig sum penger. Jeg følte meg begge ganger helt trygg.

Det jeg ikke har er en norsk selger å klage til dersom noe går galt. Jeg har derimot kvitteringer på begge klokkene at de er kjøpt hos autorisert forhandler i sine respektive land (den ene gangen av meg personlig), og fortsatt tid igjen på den internasjonale garantien på den ene. Det får være opp til den enkelte å sette en pris på tryggheten og trekke sine egne slutninger.

Min erfaring med Rolex er at det ikke er så mye å hente i forhold til norske forhandlere for nye ur og Finn.no for brukte.

Minner om denne: Hvordan handle ur gjennom Timezone.com.
 
Jeg har også kjøpt klokker i England, men kjøpte da direkte fra produsenten/grossisten. Kjøpte klokker som ikke finnes i Norge (RLT og O&W) og har ikke noen priser å sammenlikne med.

Det er lett å bli lurt om du er litt uforsiktig, to venner kjøpte hver sin Rolex på ebay, den ene klokken var en god fake, den andre en orginal Rolex med papirer i orden, men i dårlig stand. Den trengte en full service, men da ble den som ny. Ingen av de fikk kontakt med selgerne etterpå, og tapte en del penger. Det er viktig å kontrollere at selgeren er seriøs!!!
 
Ja, eBay er et særskilt farlig sted å handle dyre ur. Men så er det i tillegg ofte mye dyrere enn TZ og andre forum, så jeg kan ikke se hvorfor i all verden noen skal handle dyre ur der ...