Armida A1

Medlem
14. mars 2012
Innlegg
42
Sted
Østfold
Må "reklamere" litt for denne selv også.

Jeg har tittet rund etter noe i denne sjangeren en lang stund nå, og valget falt til slutt på denne.
En Armida A1 jeg akkurat hentet på posten.
Må si jeg fikk mye for pengene her($649.00). Valgte bevisst Miyota 9015, da jeg har hatt flere med ETA 2824-2.
Sammenlignet med 2824-2 virker 9015 meget bra ved innstilling, med smooth datoskifte, men dette må jo testes ut litt over tid. Gjennstår å se hvor nøyaktg det er etter et par ukers inntikking.

Byggkvaliteten virker meget solig.
Hard, men presis bezel. Bezelen er såpass lett å få tak på så gjør ikke noe at den er litt hard. Mindre sjans for å manipulere den om man bruker den aktivt ved dykking.
Lumen er helt rå. Trekker til seg det minste av lys, mye likt min Omega SMP, bare bedre. Og krystallen må jeg bare smile av, den gjør hele utseende til klokken komplett.

Fin finnish med alt i børstet stål uten unødvendige detaljer. Den har akkurat de rette detaljene for meg; de skråslipte kantene på nedre del av kassen, bezelen, den stor krystallen, masse lume, kule detaljer på kronen. Enkel, men OK dekorasjon av skiven. Jeg gikk også for orange minuttviser, som jeg syns ble en veldig kul detalj.

Lenken virker også solid med skrupinner. Gummireima er behagelig nok og virker produsert godt gjennomtenkt, med skråskårede hull på undersiden til spenna. Sistnevnte blir aktuell for meg i første omgang.

Bakdeler:
Skal si fra om de dukker opp.

Altså:
En heavymetal rockeklokke!




Noen mobilbilder.
IMAG0613.jpg
[/IMG]
IMAG0614.jpg
[/IMG]
IMAG0615.jpg
[/IMG]
IMAG0617.jpg
[/IMG]
IMAG0618.jpg
[/IMG]
IMAG0620.jpg
[/IMG]
 
Gratulerer med ny!
Synes denne er ganske tøff, hva er dimensjonene på den? Tøft at du valgte miyota istedet for standard 2824!
Håper du kan skrive noen lengre ord når du har fått brukt den over lengre tid, alltid interessant å høre erfaringer :)

Har kikket en del på A1 Bronze en del selv, men beslutningsvegringen tar meg dessverre :(
 
Gratulerer med ny!
Synes denne er ganske tøff, hva er dimensjonene på den? Tøft at du valgte miyota istedet for standard 2824!
Håper du kan skrive noen lengre ord når du har fått brukt den over lengre tid, alltid interessant å høre erfaringer :)

Har kikket en del på A1 Bronze en del selv, men beslutningsvegringen tar meg dessverre :(

Ja ville teste miyota, skal oppdatere tråden med erfaringene mine etter litt tid :)

Da har du nok A1 bronze i hus snat ;)

Gratulerer med nytt. :D
Synes den var tøff. :cool:

Hva er dimensjonene på klokka?

45-46mm x 19mm(ink krystall). Ganske behagelig faktisk. Nå er jeg usikker på hvor store mine håndledd er.
 
Hei igjen.
Her er mine erfaringer hittils.

Nøyaktigheten på urverket er -3 sek pr. 24t med 7t "hviletid", noe jeg syns er ganske så bra. Angrer ikke på valget av Miyota 9015 akkurat, tross alt $100 billigere en 2824.
Byggekvaliteten på kassa har jeg ingen ting å utsette på. Kone og bezel er superpresis å bruke og gir godt grep. Kassa er også utrolig behagelig uten noen skarpe kanter. Den ser ut til å tåle veldig mye. Jeg bare elsker den store krystallen :cool:
Jeg satt på lenka etter 3-4 dager og har brukt den hele tiden. Lenka og låsen har sine svakheter og er litt "løs", men det tåler jeg til en pakkepris på $649 når alt annet har såpass god kvelitet.

Den får også mye positiv oppmerksomhet :p

Prøver å komme på andre svakheter en det med lenka, men jeg kommer ikke på en eneste en.
Bare å komme med spørsmål om noen lurer på noe.

Mvh
Tolsewulf