Armbåndsur i dåpsgave..?

Medlem
9. jan. 2014
Innlegg
65
Sted
Gjøvik
Hei!

Min nevø skal døpes om ikke altfor lenge og jeg har lekt med tanken om å gi en klokke i dåpsgave. Dog sliter jeg litt med eventuelt hva slags klokke det skulle vært, og hvor langt frem i tid jeg skal tenke.. skal set være noe han kan bruke fra han er ganske ung, eller et ur som han kan begynne å bruke i ungdommen?

Forslag tas imot med stor takk, og om noen synes det er en fryktelig dårlig ide så tar jeg imot det med stor takk og :) - Det er vel ikke en veldig typisk dåpsgave, men som den eneste i familien med fornuftige interesser er det min plikt å prøve å videreføre disse ;)
 
Jeg vet ikke hva slags prisklasse du tenker her, men i den lavere prisklassen ser jeg ikke helt vitsen. Klokkemoter endrer seg fort i en tiårsperiode. Du kan like gjerne gi det som bursdagspresang senere eller vente til konfirmasjon.

Hvis du tenker det som en slags investering er det jo en annen sak, men fikk ikke inntrykk av at det er det du tenker.
 
  • Liker
Reaksjoner: jayeff
high-quality-baby-wooden-toy-watch-W08K016.jpg_300x300.jpg
 
Sorry, kunne ikke la være...

Men seriøst, er du litt ivrig nå kanskje? Skulle likt å se ansiktet til moren til babyen når de åpner gaven.
 
For tidlig - gi en speedmaster i konf gave om du vil være storkar. Passer med alt av remmer og er tidløs går ikke av moten. Ikke for dyr til at det blir kleint
 
  • Liker
Reaksjoner: jayeff
Som JonasV sier er det kanskje ikke noe poeng i en lavere prisklasse. Det får vente til konfirmasjon:)
 
Gi barnet en fondsparekonto. Innen han/hun er konfirmert er det en Speedmaster på kontoen. Kanskje...
 
  • Liker
Reaksjoner: g-s
Siden ingen har foreslått det før i denne tråden. Rolex Submariner i stål. Tidløst, elegant, kan brukes til alt. Når man ser på historien er det ikke så mange investeringer som har vært bedre...