Armbånd for menn

Her er mitt armbånd

oqyd6h.png

• Liker
Reaksjoner: MrMstone og Anders
Slutt å vær så butthurt a @Eternamaniac . Du sier selv man skal respektere andres meninger osv. Da er det vel ikke så veldig respektfullt å kommentere med at noe er "æsj"? :) Alle har rett til sine egne meninger, men i god ånd pleier negative kommentarer i det minste å være saklige her på TS.
Om du hater armbånd er det helt greit, men tviler på at du hadde syntes en simpel "æsj-kommentar" om feks Eterna hadde vært nødvendig? :)

Først og fremst synes jeg det er helt unødvendig å henge i en tråd om armbånd, for å si at du ikke liker armbånd :rolleyes:

Om det kommer opp i en annen diskusjon, så greit. Og ett bidrag i tråden, bare for å la din stemme bli hørt. Men gjentatte postinger i en tråd om noe du ikke liker, bare for å si at du ikke liker det? Her er noen andre forslag til forum du burde oppsøke: Vålerenga Fotballklubb, for å fortelle at Vålerenga er æsj. Justin Bieber fanklubb, for å fortelle at Justin er æsj. Norsk Brokkoliforbund, for å fortelle at brokkoli er æsj.

Redigert:
Det er forøvrig litt morsomt at så mange reagerer så voldsomt på pynt på menn, og henviser til en slags universell regel om at jåleri er for kvinner. I beste fall vitner det om historieløshet. Går man tilbake et par hundre år og mer, finner man at de største jålebukkene var samfunnets mektigste menn, kongelige, adel, offiserer, mektige handelsmenn. Påfugler indeed :)

Om du insisterer på at menn bare kan ha klokke og giftering forholder du deg til en puritanistisk, protestantisk, nord/vest-europeisk trend fra siste århundre. Greit nok det, men ikke lat som om du forteller sannheten om Mannen™.

He he, jeg tåler kritikk selv jeg, greit nok jeg bør holde kjeft, unnskyld. Er bare så dritlei av feminisering av samfunnet og må bare blåse ut en gang i blant... :confused:

Skal holde meg unna tråden i framtiden, æresord. :D

Feminisering startet lenge siden og du lever inn i det hver dag.
Hvordan en Viking hadde sett på deg?

Fullt klar over det, poenget er hvor stopper det, eller stopper det ikke før vi alle går rundt med permanent i håret, lakkerte negler, fake tan, chanel no 5, sminke, høye hæler og kulørte armbånd? Mens kvinner flest later til å tone ned på pynten ser det ut som menn øker på, man møtes vel på midten da.

Interessant tema....

Se på dyreriket feks. det er flest hannfugler som er finest i fargene, og løven som har finest manke..

Maskuline smykker er ok det, så lenge det ikke blir overload. Men det gjelder jo det meste :)

Se på dyreriket feks. det er flest hannfugler som er finest i fargene, og løven som har finest manke..

Maskuline smykker er ok det, så lenge det ikke blir overload. Men det gjelder jo det meste :)
Fullt klar over det, poenget er hvor stopper det, eller stopper det ikke før vi alle går rundt med permanent i håret, lakkerte negler, fake tan, chanel no 5, sminke, høye hæler og kulørte armbånd? Mens kvinner flest later til å tone ned på pynten ser det ut som menn øker på, man møtes vel på midten da.

Interessant tema....

Hvis man har lyst å se ut som en dragqueen er det ikke problemet mitt.
Vi er fri til å gjør hva vi vil på utseende våres og fri til å følge midlertidig bevegelser/moter eller ikke.
Jeg har aldri kjøpt pastellfarge bukser, aldri kjøpt skinnyjeans, aldri kjøpt multicolor armbander etc...
Hvis i morgen alle bruker en fjær i rumpen sin, jeg skal bare gå uten det.
Å bli så sensitive over det de andre gjør: Jeg gidder ikke.
På enden av 80tallet hadde jeg hanekam i alle farger: Opp til 30cm.
Jeg fikk ikke lov å komme inn i mest av de restauranter, café eller bars/pubs og jeg hadde politi på ræva circa hver eneste dag: Og det var i Paris hvor man skulle bli liksom åpen og tolerant...
Det var rett og slett tragikomisk å se folk overalt med hanekam, til og med barn i 2000tallet: Da var det akseptert.
Hvis man følger moten og strømmen, man er aldri helt seg selv, man gjør seg bestandig avhengig av de andre sine meninger.

Nå jeg har cirka 400g sølv rundt nakken hver eneste dag. Føler meg ikke femi for det...