Reservert Archimede Outdoor Protect

Medlem
16. nov. 2014
Innlegg
91
Sted
Stavanger
uc9Sduf.jpg


En ekte toolwatch som passer i de fleste sammenhenger. Jeg kjøpte denne før Archimede sluttet å tilby lenken i herdet stål, så denne er den sjeldne utgaven som kommer med både herdet kasse og lenke. Resultatet er at den tåler mye juling og den ser særdeles pen ut til å være tre år gammel. Det er en ding på nedre kronebeskyttelse og en mikro-mikro-ding på bezel klokka ett. Ellers noen få hairlines på baksiden, på kronen og øverst på lenken hvor metall møter metall.

Dette har vært min favorittklokke i lang tid og selges utelukkende fordi jeg har kjøpt samme klokka i pvd-utgave. Jeg har for klokker i stål med svart skive så denne selges, dog med tungt hjerte. Hvorfor er det favorittklokka? Den er grunnleggende ujålete, har ekstremt god lesbarhet, gir seg ikke ut for å være noe den ikke er, den er relativt liten og tynn og passer overalt. Lumen er meget god og holder hele natta med en dus blå tone. SW200-1-verket fra Selitta går bra med ca +5/døgn.

Spesifikasjoner:
  • Kasse i børstet herdet stål, laget av tyske Ickler. Stålet ser mer ut som ekte stål enn Sinn og Damasko sine varianter.
  • Lenke i børstet herdet stål. 18cm pluss to ekstra ledd og mikrojustering på låsen
  • Overflatehardheten på kasse og lenke er 1200HV
  • Safirglass. Antirefleksbelegg på innsiden.
  • Matt svart skive
  • 20ATM vannbeskyttelse, skrubar krone
  • 39mm bred, 42mm inkl krone. Bærer litt større pga stor skive og tynt bezel
  • 43,5 mm lug til lug

Pris: 5500,-

5jh9a6v.jpg

qHCWcrA.jpg

uDh4J0D.jpg

Tgza1xC.jpg

VOHcfUB.jpg

R4DZWUv.jpg

DlQMHvO.jpg

 

Vedlegg

  • IMG_5346.JPG
    IMG_5346.JPG
    131,8 KB · Visninger: 0
  • IMG_5346.JPG
    IMG_5346.JPG
    131,8 KB · Visninger: 0