Apple vs. Rolex?

Nå er det vel heller ikke noen tvil om at Apple er ett luksus merke, er bare å sammenligne litt priser i det markedet de er i...
Som nevnt over her, laptopene til Apple koster to-tre ganger mer enn tilsvarende fra andre merker, men Gud bedre meg for en finish og kvalitet det er.....
Og ja, jeg er Apple fanboy med huset fult av eple dingser... Men en Apple watch kommer jeg aldri til å kjøpe....

• Liker
Reaksjoner: Ruos og Preacher
Apple-produkter er langt fra premium. Det er og blir overpriset mellomvare....
Enten klokker er laget i gull eller annet.

8

8
Det samme mener sikkert mange om Rolex og.....
Hva i data verden mener du er premium, hvis ikke Apple er det...?

8

Skal vi snakke om overpriset så kan vi jo bare sammenligne f.eks prisen på en ny Speedmaster og Daytona. En Daytona er ikke verdt 100k ny pris. På lik linje som Apple fant på en tullepris til Apple Watch Edition, selger Rolex sin Daytona for 100k fordi de vet at det finnes tullinger som vil betale så mye for så lite. Prisen på nye Speedmastere i seg selv er veldig stiv.

En Skoda til 400K er verd 200K i Tyskland, men det finnes nordmenn som gladelig betaler 400K.

Det er ingen vits i å diskutere hva ting er verd. Det er verd det en enkeltperson eller flere er villig til å betale.

iWatch Speedmaster.jpg

8

Forbrukerelektronikk som er utdatert i løpet av 1-2 år kan liksom ikke sammenlignes med en flott (mekanisk) klokke. Selv en Seiko til tusenlappen banker en Apple-klokke ned i støvlene. Det er to veldig forskjellige produkter for meg i alle fall, men for andre er sikkert ost ost, klokke klokke osv.

• Liker
Reaksjoner: BRIO1368 og Preacher
Som en liten techboy jeg er har jeg både mac og pc så vil jeg påstå at å kjøpe mac med de prisene er som å kaste penger ut av vindue, ja det er "brukervennligt" og ja det er pent å se på, men teknologi messigt ligger dem flere år bak andre produsenter type ASUS, Lenovo, HP og Dell. Problemet med Apple er at det er ett mote produkt og must haves for de fleste forbrukerne.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
50% av kontoret hos oss bruker Mac for arbeid. De siste 2-3 årene har jeg merket en betraktelig degradering av kvaliteten av softwaren til Apple. Innstillinger som forsvinner, krasj, treghet, ødelagt programvare etc. De siste 6 måneden har jeg merket at iPhone programvaren begynner også å få samme skjebne. Da denne saken kom tikkende inn i epost boksen min i går bekreftet den det jeg følte:
http://sudophilosophical.com/2016/02/04/apples-declining-software-quality/

Jeg tror Apple Watch finner sitt naturlige segment. De som vil ha den, kjøper og bruker den. De som ikke vil, lar være. Rolex, Omega, H. Moser & Cie, TAG Heuer, Patek, Vacheron, Nomos, Seiko, Invicta (ja dessverre) og mange, mange andre kommer fortsatt til å eksistere om 10 år. De kommer fortsatt til å lage klokker på den samme måten. Men det skulle overraske meg hvis de ikke har studert og lært noe av Apple Watch (kanskje ikke Invicta). Jeg tror nok at merker som har opplevd quartz-krisen og følt den på "kroppen" følger nøye med på smartklokke-segmentet.

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Sitter akkurat nå med en Apple Watch på hånden, etter å ha bestemt meg for å gi den en måned på prøve. Etter en uke er inntrykket at dette her blir trøbbel for smartklokkeprodusentene.

Kvalitetsfølelsen på en Apple Watch står rett og slett ikke noe tilbake for Rolex og andre sveitsiske merker, og lenka til Apple løper i ring rundt det meste fra Sveits rent engineeringmessig, Rolex inkludert. Mekanismen for å bytte ledd er rett og slett overlegen.

Selvsagt er det et helt annet produkt enn en mekanisk klokke, men man har bare en klokke om gangen, og jeg merker at jeg de siste dagene har sett litt frem mot å komme hjem og bytte ut JLC Geophysic UT med Apple-klokka. Jepp, jeg sa det.

Jeg kommer til å beholde de fleste mekaniske klokkene da jeg fortsatt er glad i dem, men merker at Suben sitter løst om dagen. Som "en hverdagsklokke absolutt alle har" er en Apple Watch en fullgod erstatning for "bare enda en Sub".

Sitter akkurat nå med en Apple Watch på hånden, etter å ha bestemt meg for å gi den en måned på prøve. Etter en uke er inntrykket at dette her blir trøbbel for smartklokkeprodusentene.

Kvalitetsfølelsen på en Apple Watch står rett og slett ikke noe tilbake for Rolex og andre sveitsiske merker, og lenka til Apple løper i ring rundt det meste fra Sveits rent engineeringmessig, Rolex inkludert. Mekanismen for å bytte ledd er rett og slett overlegen.

Selvsagt er det et helt annet produkt enn en mekanisk klokke, men man har bare en klokke om gangen, og jeg merker at jeg de siste dagene har sett litt frem mot å komme hjem og bytte ut JLC Geophysic UT med Apple-klokka. Jepp, jeg sa det.

Jeg kommer til å beholde de fleste mekaniske klokkene da jeg fortsatt er glad i dem, men merker at Suben sitter løst om dagen. Som "en hverdagsklokke absolutt alle har" er en Apple Watch en fullgod erstatning for "bare enda en Sub".
Vel og bra, men drar den damer?!? Det er det vi snakker om, Ref @UJU

;)

Jeg har jo egentlig bestemt meg å vente en generasjon før jeg går til innkjøp. Jeg satser hardt på utviklingen til epleklokka kan sammenliknes med IPad 1 og IPad 2.

Dog så er jo dette veldig spennende tanker fra en klokkeentusiast og jeg antar at den sveitsiske klokkeindustrien har tatt utviklingen inn over seg. Hjernevasket som jeg er, så håper jeg at denne finner veien til Basel om noen år:)

Rolex-Submariner-SmartWatch-3.jpg

Det jeg har lagt merke til er at de fleste produktene som er freidige nok til å love oss at de er smarte og overlegne i en så direkte måte som å inkludere ordet smart i forkant av produktbetegnelsen faktisk bidrar med en alvorlig fordumming av befolkningen, meg inkludert.Jeg skal love dere at jeg er heftig apple fan, som aldri har hatt annet hele oppveksten, og sitter med en helt velfungerende macbook pro fra 2008 med 2,8ghz intel core duo, 8gb DDR-ram og 500gb ssd.
Sistnevnte er seriøst value for money...Applewatch er jeg mer usikker på.

Vi ser så mye på skjerm i løpet av dagen at det er skummelt. Vi har så mye informasjon tilgjengelig at vi ikke har behov for å huske særlig mye. Vi er så interaktivt sosiale at vi ikke lenger treffes.

La meg ha et analogt forhold til tid.

Selv når klokken blir en ny dating-kanal som kan fylle kjøleskapet, åpne bildøren og overvåke barna mine samtidig som jeg kan sjekke arbeidet mens jeg ligger ved siden av en jente som er mest opptatt av å snakke om vårt romantiske forhold til en av sine venninder på facebook istedenfor å ha en god samtale med han ved siden av som hun skal tilbringe de neste seks timene sammen med som nå har gått fra å sjekke jobb-mailen sin til å se om det er noe ubrukelig skrot han kan fylle hjemmet sitt med som også snakker med den elektroniske klokka hans, siden de gjenstandene han har fra før har ikke fått samme oppdatering som klokka så de snakker ikke lenger sammen og må erstattes og et swipe til siden så er han igang med å undersøke om det finnes noen i den tredje verden som kansje er så idiotisk fattige at de bare har applewatch 1 slik at en så vellykket fyr som han selv som ikke har snakket et uttalt ord med sin livsledsager på fire uker (men har chattet masse med henne) kan selge sine utdaterte automatiske blomstervannere og steketermometere som dirrer i armbåndsuret når maten er ferdig til en som har en slik elgammel smartklokke at han har bruk for slike automatiske smarthusgjenstander som de ikke har enda.. WRÆÆÆL.

Men etter noen sekunders beskuelse av den pulserende balansefjær går pulsen ned. Analoge lydbølger strømmer ut av de passe dype høyttalerne og man tenker for seg selv at den smarteste klokka ikke nødvendigvis er den som bidrar til å måle pulsen din, men som sørger for å senke den.

Redigert: