Apple vs. Rolex?

Men seriøst, er Apple et luksusmerke?
Maken til gjennomgående sponhelvete har jeg aldri opplevd med produkter fra andre produsenter, uansett produktkategori.
 
billbored.gif
 
Det kreves rimelig mange ingeniørtimer for å lage dette 'junket'.

Joda.
Men Rolex er jo som kjent laget av stål hogget ut i de sveitsiske fjell av dverger.
Klokken satt sammen av alver i et slottsverksted, og deretter flydd ned til videre distribusjon på ryggen til enhjørninger.
Ikke rart at damene digger det.

Rolex er litt sånn: "Åååh herreguud. Kan jeg og venninene mine få bli med deg hjem i kveld?"
Applewatch er litt mer sånn: "Sugetur eller liggetur?"
 
Det er
Joda.
Men Rolex er jo som kjent laget av stål hogget ut i de sveitsiske fjell av dverger.
Klokken satt sammen av alver i et slottsverksted, og deretter flydd ned til videre distribusjon på ryggen til enhjørninger.
Ikke rart at damene digger det.

Rolex er litt sånn: "Åååh herreguud. Kan jeg og venninene mine få bli med deg hjem i kveld?"
Applewatch er litt mer sånn: "Sugetur eller liggetur?"

Det er der fordelen med Apple Watch kommer inn i bildet.

Du har en app fom logger utvikling, tidsforbruk, hjerterytme, pulsen og dette deles med dine venner på facebook....

8
 
Det bør jo ikke komme som noen overraskelse at Apple Watch er nevnt mer på twitter, men konklusjonen som er tatt er noe søkt :D
 
Det kreves rimelig mange ingeniørtimer for å lage dette 'junket'.
Bare fordi det ligger enormt med utvikling bak et produkt, betyr ikke det at produktet er bra. Tipper de som satset på MiniDisc en gang i tiden, hadde vel så mye utvikling i spillere og tilbehør, som epleklokken. Likefullt var MiniDisc et elendig konsept som forsvant.
At smartklokker har kommet for å bli, er nok bare å innse. Men jeg trenger ikke like det, eller ta del i det. IMHO.
 
Bare fordi det ligger enormt med utvikling bak et produkt, betyr ikke det at produktet er bra. Tipper de som satset på MiniDisc en gang i tiden, hadde vel så mye utvikling i spillere og tilbehør, som epleklokken. Likefullt var MiniDisc et elendig konsept som forsvant.
At smartklokker har kommet for å bli, er nok bare å innse. Men jeg trenger ikke like det, eller ta del i det. IMHO.

Apple Watch er da vel en av de bedre smartklokkene. Jeg ser ikke problemet. Er det ikke lov til å like både ikke-smarte (mekaniske) og smartklokker samtidig? Som techhode var det faktisk all hypen rundt Apple Watch some gjorde at jeg etter lang tid gikk for en Speedmaster. For mitt bruk er ikke Apple Watch noe jeg har lyst på per i dag, men jeg kan skjønne at den kan passe til veldig mange. Faren min har en og han er veldig fornøyd med den. Om et par år kan en smartklokke gjøre dobbelt så mye som en mobil kan i dag, gjennom en dobbelt så lang batterilevetid.

Om vi skal sammenligne Apple sin 'finish' med Rolex vil jeg dra frem laptopene deres. De har en finish som er milesvis over alt annet på markedet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Nå er det vel heller ikke noen tvil om at Apple er ett luksus merke, er bare å sammenligne litt priser i det markedet de er i...
Som nevnt over her, laptopene til Apple koster to-tre ganger mer enn tilsvarende fra andre merker, men Gud bedre meg for en finish og kvalitet det er.....
Og ja, jeg er Apple fanboy med huset fult av eple dingser... Men en Apple watch kommer jeg aldri til å kjøpe....
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos og Preacher
Apple-produkter er langt fra premium. Det er og blir overpriset mellomvare....
Enten klokker er laget i gull eller annet.

8
 
Apple-produkter er langt fra premium. Det er og blir overpriset mellomvare....
Enten klokker er laget i gull eller annet.

8
Det samme mener sikkert mange om Rolex og.....
Hva i data verden mener du er premium, hvis ikke Apple er det...?
 
Apple-produkter er langt fra premium. Det er og blir overpriset mellomvare....
Enten klokker er laget i gull eller annet.

8

Skal vi snakke om overpriset så kan vi jo bare sammenligne f.eks prisen på en ny Speedmaster og Daytona. En Daytona er ikke verdt 100k ny pris. På lik linje som Apple fant på en tullepris til Apple Watch Edition, selger Rolex sin Daytona for 100k fordi de vet at det finnes tullinger som vil betale så mye for så lite. Prisen på nye Speedmastere i seg selv er veldig stiv.
 
En Skoda til 400K er verd 200K i Tyskland, men det finnes nordmenn som gladelig betaler 400K.

Det er ingen vits i å diskutere hva ting er verd. Det er verd det en enkeltperson eller flere er villig til å betale.