Ang. Embed video

G

Guest571

Guest
Er det mulighet for alle som legger ut embed video og legge ut en direkte youtube-link også?

Når man sitter på ipad kommer dessverre embed video opp som et blankt innlegg. går såklart å quote innlegget med videon og kopiere linken, men er mye styr.

Kanskje Juice kan gjøre noe? (a)
 
Ingen som vet om det er mulig å endre noe på innstillingene på Ipaden som kan få frem embed video direkte. Irriterer meg på det jeg og, Mathfjeld.
 
Jeg vil tro problemet oppstår på grunn av apple sin missnøye med flash. Så tror ikke man kan endre innstillinger på ipad´n.
 
Årsaken til at embed video ikke fungerer er som som du nevner Apples manglende støtte for Adobe Flash. Dette er jo blant annet årsaken til at man har en dedikert YouTube App på iPhone/iPad/iPod. Etter min mening er det helt absurd av Apple å utelate en såpass sentral funksjon fra deres enheter, og for en gangs skyld kan man forstå litt av frustrasjonen til anti-Apple gærningene ;)

Alle de store videosidene benytter en form for Flash-avspiller som primærspiller, hvor Vimeo er ett av de få unntakene som også har lansert en ferdig HTML5 løsning. YouTube er fortsatt på test- og utviklingsstadiet av sin HTML5-avspiller.

På gjeldende tidspunkt er det nok lurt å vente til en tilfredsstillende løsning fra YouTube blir lansert. Vi kan samtidig oppfordre brukere til å poste en direktelink sammen med en eventuell video embed...