Anbefalt sted å kjøpe ny Seamaster?

dhk

Medlem
6. des. 2014
Innlegg
215
Sted
Buskerud
Jeg har etter hvert kommet til det punktet at jeg ønsker å oppgradere klokkenivået mitt. Etter mye selvstudium her og andre steder på nettet + in real life har jeg virkelig falt for Seamaster, spesielt denne modellen:

http://www.omegawatches.com/collection/seamaster/diver-300-m/co-axial-41-mm/21230412003001

Jeg har ikke fått sjekket priser så mange steder. Jeg ser at Bjerke (nettbutikk) tar kr 30100,- for den, mens Urverket.no tar ca kr 27000,-. Jeg ønsker primært å kjøpte av norsk AD.

Ut fra diverse tråder her på tidssonen leser jeg at av og til kan man prute litt hos norske AD'er og av og til ikke.
Nå bor jeg i kort avstand til Oslo så det er lett for meg å ta turen inn til diverse urmakere for å se/kjøpe.

Derfor lurer jeg på om dere har noen anbefalinger hvor man bør kjøpe med tanke på pris og service?
 
Kjøp hos AD så får du full norsk garanti. Vil anbefale deg å ta turen innom noen plasser å sjekke både lagerbeholdning og eventuelt avslag. Tror nok uansett servicen er det som er viktigst. Hadde lett betalt litt mer en plass jeg fikk en virkelig god følelse. Lykke til!
 
Protid Urmaker Christensen Storo kan jeg ihvertfal anbefale, god service og hyggelig folk.

Hva du kan få av priser skal jeg ikke stå for, jeg var ihvertfall fornøyd :)
 
Kjøp hos AD så får du full norsk garanti. Vil anbefale deg å ta turen innom noen plasser å sjekke både lagerbeholdning og eventuelt avslag. Tror nok uansett servicen er det som er viktigst. Hadde lett betalt litt mer en plass jeg fikk en virkelig god følelse. Lykke til!

Jeg er kommet frem til samme konklusjon når det gjelder service og garantier og kommer derfor etter all sannsynlighet etter å kjøpe fra norsk AD.

Ut fra det jeg har lest så anbefales Urmaker Christensen på Storo senteret mye. Av andre anbefalinger har jeg også lest positivt om Protid på Sandvika storsenter. I tillegg til disse to skal jeg også se på Bjerke.

Flere urmakere jeg bør sjekke mottas med takk.
 
Protid Urmaker Christensen Storo kan jeg ihvertfal anbefale, god service og hyggelig folk.

Hva du kan få av priser skal jeg ikke stå for, jeg var ihvertfall fornøyd :)

Urmaker Christensen på Storo, særdeles hyggelig og imøtekommende.

De pleier og være hyggelig med priser også faktisk.. hvertfall hvis du nøler litt da du har fått et godt tilbud et annet sted, for eksempel utlandet.

+1
 
Jeg er kommet frem til samme konklusjon når det gjelder service og garantier og kommer derfor etter all sannsynlighet etter å kjøpe fra norsk AD.

Ut fra det jeg har lest så anbefales Urmaker Christensen på Storo senteret mye. Av andre anbefalinger har jeg også lest positivt om Protid på Sandvika storsenter. I tillegg til disse to skal jeg også se på Bjerke.

Flere urmakere jeg bør sjekke mottas med takk.
Har aldri fått noen godfølelse av Christensen. Har dog aldri kjøpt noe der, men har vært mye innom for å spørre og vært i kjøpsmodus, men de har overhodet ikke virket interessert i å hjelpe meg de gangene jeg har vært innom. I Sandvika derimot, har jeg både handlet og spurt om hjelp flere ganger, og kan anbefale de på det sterkeste. (Prøv å hold deg til gamlekara som jobber der. Flere av deltidshjelpene de har er ikke mulige å prute med, og kan generelt mye mindre om hva de driver med )
 
Har aldri fått noen godfølelse av Christensen. Har dog aldri kjøpt noe der, men har vært mye innom for å spørre og vært i kjøpsmodus, men de har overhodet ikke virket interessert i å hjelpe meg de gangene jeg har vært innom. I Sandvika derimot, har jeg både handlet og spurt om hjelp flere ganger, og kan anbefale de på det sterkeste. (Prøv å hold deg til gamlekara som jobber der. Flere av deltidshjelpene de har er ikke mulige å prute med, og kan generelt mye mindre om hva de driver med )

Og jeg har opplevd det desidert motsatte. Ikke handlet noen av stedene, men opplevd å bli tatt meget godt imot hos Christensen, men opplevd den strakte motsetningen på Protid Sandvika (selv hos gamlekara).

Råder trådstarter til å finne den forhandler han liker best selv og kjøpe derfra. Husk at pris bare er en del av hele pakka. Hvordan ønsker du å bli mottatt ved reklamasjon eller reparasjon? Mye som bør klaffe når man skal legge ut såpass mye penger.