Anbefaling av Gopro?

Medlem
23. april 2011
Innlegg
686
Sted
Lillehammer
Tenkte å kjøpe meg et kamera som skal brukes til filming av barn(ikke på den suspekte måten, tenkte mer å kunne filme vår egen baby på utflukter, bading, leking etc.), jakt og kanskje racing. Gopro har jeg alltid hatt lyst på, men aldri klart å få ut fingeren.
Tenkte å starte forsiktig å kjøpe et pent brukt kamera med undervannshus. Budsjett er ca. 2500.
Er jo en jungel av Gopro modeller. Ser at Hero 3 Black selges til de prisene på finn. Er det noen som har erfaring med dette?
Eller er det alltid det sedvanlige TS svaret å legge på litt til å gå for den nyere Hero 4;)

Om noen har et bra kamera som de ikke trenger lenger, så har jeg både penger og klokker som kan byttes :)
 
Jeg har brukt SJ4000 en stund. Fungerer ypperlig til filming med drone som jeg bruker det til. Kan bruke alt av GoPro ekstrautstyr. I tillegg har SJ4000 skjerm innebygget, noe GoPro ikke har. Du får 2 forskjellige versjoner, med og uten wifi. Jeg bruker den uten wifi, da wifi forstyrrer 2.4Ghz-båndet som drona opererer på. Til en sum av rundt 800,- er det ikke noe å lure på.
Flere filmer laget med dette kameraet kan ses på youtube-kanalen min:
RemiWM on Youtube

Legger også ved en sammenligning mellom GoPro 3 og SJ4000:
 
Et lite tips i tilfelle du vurderer SJ4000. Det er en del kopier ute og går. Prøv å se etter dem som har SJCAM på selve apparatet. Den ebay-selgeren jeg linket til over her, skal være safe.

Edit: Og man kan også bli forvirret til å tro at det finnes nyere versjoner, som heter SJ5000 og SJ6000, men dette er altså ikke originale SJCAM-produkter.
 
Må det være GoPro? Jeg har kikket litt på SJ4000 til en brøkdel av prisen. Og da følger "alt" av tilbehør med.
Her kan det kjøpes, og litt nedpå siden kan du finne en omfattende test.
http://www.ebay.com/itm/111453604414?rmvSB=true
Jeg hoppet på denne, og mottok kameraet idag.
Førsteinntrykket er at man får latterlig mye for pengene!
GoPro har hele tiden vært noe man har hatt lyst på, men ikke tatt seg råd til, men med dette har man en fullverdig erstatning til en femtedel av prisen.
Masse tilbehør/festemuligheter følger med i esken, og wifi-funksjonen funker bra uten å lagge noe som helst(som jeg kunne se..).

Skal bruke litt tid og leke meg i tiden fremover, så kan jeg komme med en bedre anmeldelse senere :)
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM og mutriakis
Tenkte å kjøpe meg et kamera som skal brukes til filming av barn(ikke på den suspekte måten, tenkte mer å kunne filme vår egen baby på utflukter, bading, leking etc.), jakt og kanskje racing. Gopro har jeg alltid hatt lyst på, men aldri klart å få ut fingeren.
Tenkte å starte forsiktig å kjøpe et pent brukt kamera med undervannshus. Budsjett er ca. 2500.
Er jo en jungel av Gopro modeller. Ser at Hero 3 Black selges til de prisene på finn. Er det noen som har erfaring med dette?
Eller er det alltid det sedvanlige TS svaret å legge på litt til å gå for den nyere Hero 4;)

Om noen har et bra kamera som de ikke trenger lenger, så har jeg både penger og klokker som kan byttes :)
Hei
Jeg ville vurdert et "vanlig" videokamera med bedre optik og zoom. Mye bedre å filme familie og barn med. Legger du på litt kroner får du et bra kamera med stabilisator.
 
Redigert: