Anbefal et album

2SiameseDreamHighRes.jpg

Er generelt ganske positivt innstilt til The Smashing Pumpkins frem til og med Adore, men som album er Siamese Dream i en klasse for seg selv.

Siamese Dream by The Smashing Pumpkins on Spotify

Disse tar jeg frem, både titt og ofte. I tillegg til ELPs Pictures at an Exhibition, som @Minuteman allerede har nevnt.

Discipline_King_Crimson_zpsa456cca4.jpg

King Crimson: Discipline. En mine absolutt favoritter.

Ry_Cooder_-_Bop_Till_You_Drop_zps7dca83d9.jpg

Ry Cooder: Bop Till You Drop

DavidBowieScaryMonstersCover_zpsec8006ec.jpg

David Bowie: Scary Monsters and Super Creeps. Etter min mening, Bowies beste.

Deep_Purple_Made_in_Japan_zps4a58aaa2.jpg

Deep Purple: Made in Japan. Tidenes live album!

Yes_Going_for_the_One_zpsd5b47db8.jpg

Yes: Going for the One. Litt sent ute, men det var dette som gjorde meg oppmerksom på Yes.

Redigert av en moderator:
Her var det mange med god musikksmak!

Tom Waits - Closing Time
Rage against the machine - Rage against the machine
Arctic Monkeys – Whatever people say I am, that´s what I´m not
Stein Torleif Bjella – Vonde Visu
AC/DC – Back in black

En fantastisk skive dette her. Spilt inn i 1975 i konserthuset i Köln. Keith Jarret improviserer som de andre soloskivene han har gitt ut. Kan høre på denne igjen og igjen.

koln.jpg

[video=youtube;GYjbbXvOWLY]http://www.youtube.com/watch?v=GYjbbXvOWLY[/video]

Her;
Årets beste plate i 2008, på samme måte som den var beste plate som kom ut i 1977. Dennis Wilson, den alle trodde var den minst begavede av brødrene, men som parkerte alle med denne platen.

Dennis-Wilson-pacific-ocean-blue1.jpg

Kan anbefale Eddie Vedder sitt album /soundtrack til "Into The Wild". Filmen kommer også meget høyt anbefalt :)

[video=youtube;VSvsVRHMpIE]http://www.youtube.com/watch?v=VSvsVRHMpIE[/video]

For disse som liker intense greier, anbefaler jeg den siste Immolation : "Kingdom of conspiracy":cool:
Beware...Ikke for alle...
[video=youtube_share;VA9GWCInkyg]http://youtu.be/VA9GWCInkyg[/video]

Dette blir en anbefaling av et helt ferskt album som jeg bare har hørt gjennom et ensifret antall ganger.

King Midas er ikke et band som jeg har lånt mye øre til utover de åpenbare hitene som herjet radiolistene for ti år siden. Nå har de imidlertid kommet ut med nye greier, og dette er definitivt et album med en rød tråd.

Låt etter låt har et drag av skummelhet og film noir over seg, som en lett kulde nedover ryggen. Melodiøst og fascinerende. Foreløpig favoritt er instrumentallåten "King".

Denne fortjener hodetelefoner eller ro i lytterommet. I bilen falt den fullstendig igjennom.

Rosso_front_25.09_2-570x570.jpg

Edit: Det kommer selvfølgelig an på bilen...

Jeg har hørt endel på King Midas, men må si at Rosso overgikk forventningene, et skikkelig bra album rett og slett!

Fanfare av Jonathan Wilson er et album jeg kan anbefale på det sterkeste. Det kom ut i år, men det høres ut som noe av det beste fra den amerikanske vestkysten på tidlig 70-tall.

Jeg er ikke så flink til å beskrive musikk så hvis dere er interessert i å lese litt mer kan dere ta en titt på musikknyheter.no sin anmeldelse her: Musikknyheter.no - Anmeldelse: Jonathan Wilson - Fanfare

Jonathan-Wilson-Fanfare.jpg

Redigert: