"Amateur watchmaking"

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Bestilte meg akkurat "Amateur watchmaking" og et treningsurverk fra Serige. Så ut som en enkel bok for nybegynnere :D

Noen andre som har lest denne?

TZ Watch School er vel neste.

Absolutt, men det har jo samlet seg endel allerede :) Satser på å kjøpe fortløpende når jeg trenger noe. Det er ikke så mye spesialverktøy som skal til for å tukle litt i et verk, gode skrutrekkere, pinsett etc. For bygging av ur trenger man vel litt verktøy til håndtering av visere, olje-verktøty etc ...

Interessant, jeg har lenge hatt lyst til å lære litt mer om urverk, men ikke klart å avse 400 - 500 $ for TZ sin watch school. Kanskje dette er et bra alternativ? Gleder meg til å lese "the verdict".

Jeg har også lurt på å kjøpe den boken. Jeg har fra før kjøpt en norsk lærebok i urmaker yrket her: http://www.urmakerforbundet.no/shop/

Ellers så er prøv og feil metoden ganske bra..... på billige loppemarked funn selvsagt.

Det er veldig morro og kunne gjøre en del av arbeidet selv.

mvh
Jarl

Fikk den i posten i går. Den ser utførlig og forholdhsvis pedagogisk ut, blir spennende :)

Fint lite :) Bok og urverk ligger der jeg la dem ... Men snart! Snart! :D

Hah, den ligger ulest i bunken ;) Men takk for at du minnet meg på det! Nu skal den til pers ...