Alumni klokke

Medlem
20. okt. 2010
Sted
Asker
Fikk tilbud om en klokke fra Alumni klubben på mitt gamle studiested forleden, en egen alumni spesialmodell i begrenset antall av den kjente Maurice Lacroix Pontos S Chrono , fargetilpasset (grønnfargen) og med logo av min alma mater preget inn på baklokket. Ser stilig ut, men er det kult eller 'too much' med en slik modell? Annenhåndsverdien er vel også svært begrenset skulle man ønske å gjøre seg av med den.
67b13dfccbbd35f879baa7f9c50e0016.jpg

Prisen ligger på 2900 Sfr (listepris av Pontos S oppgis til 4400 sfr så prisen er det ikke noe å si på)
Merket Maurice Lacroix har jeg igrunn ikke reflektert så mye på, det ligger vel i mellomsjiktet, og Pontos S har vel en standard 7750 ETA verk. Men altså: Er dette en bra deal jeg bør slå til på?

Hadde de hatt våpenskjoldet på hele skiven eller noe sånt, hadde det vært too much, sånn du beskriver det er det mer et diskrét "secret hand shake". Personlig liler jeg den modellen veldig godt, men det er kanskje verdt det å gå til en urmaker og prøve den på?

Rimelig diskret ja. Grønnfargen på skiva er det eneste som 'avslører' noe. Sjefen i Maurice Lacroix er alumni og fikk laget denne modellen
Prøver å finne en forhandler i Oslo i morgen så jeg kan prøve den
Pontos S modellen ser unektelig fin ut, særlig med den fargetilpassede Nato som hører til

Redigert:
Flott klokke. Jeg tror jeg hadde slått til på denne. Kjekt med en historie bak klokkekjøpet.

Det eneste jeg har fra der jeg tok masteren, er en kopp. Men den var riktignok gratis.

Todda