Alternativ til Helson Shark Diver 40?

Kaj

Medlem
25. sep. 2013
Innlegg
24
Jeg fikk pluttselig lyst på en klokke jeg kan bruke på jobb, den må da ikke være for stor så den blir i veien.
Etter litt søking i dag fant jeg fram til at en shark diver 40 i svart passer fint, men håpløst å få tak i, minimum 3 måneder venting fra Helson, ikke noe på brukten her til lands, og på WUS blir dem solgt før jeg rekker å logge inn.
Så da lurer jeg på hva som finnes der ute, er jo så mange microbrands at man umulig kan vite om alt som er der ute.

Siden denne skal brukes på jobb og aktiviteter på fritid må den tåle litt, kommer til å bli brukt uten å tenke på om den kan bli skadet osv. Rett og slett en toolwatch. Noen kriterier jeg ser for meg:
-Diver (helst svart skive og bezel)
-Tynn som mulig, rundt 12mm
-Rundt 40mm, men kan gå for 42 om l2l ikke er mer en 48-49mm
-Saphire crystal
-Saphire/ceramic bezel
-Børstet finish på alle flater
-Kommer med lenke og kanskje gummi i tilegg.
-Helst ikke mer en 8 tusen
-Ikke rene homager
For å nevne noen jeg har sett på, longines hydroconquest (for mye polert stål og liker ikke stor tall på skiven)
Halios tropik ss (kommer uten lenke og er utsolgt på ubestemt tid) div Seinhart (For mye polert og homage)
Tag Heuer aquaracer (litt polert, og litt dyr)

Så da håper jeg noen veit om andre merker som kan passe, ser helst å skaffe en sd40, men er dårlig ut akkurat nå, å jeg vil handle akkurat nå, ikke om 3 måneder! :p
 
Mange fine forslag her ja, blir ikke akkurat lettere nå :p
Heller mer og mer mot shark diver i blå, men om det er fordi jeg kan bestille den med en gang eller om jeg faktisk liker den mer veit jeg ikke enda, må nok sove på akkurat det.

Ser det er vanskelig å finne slanke divere, men vurderer flere av alternativene her. Seiko skx009 har jeg, og oyster bracelet på vei til den, var egentlig ett impulskjøp, da jeg ikke er så fan av det polerte på den, leker med tanken på å børste den selv, men bezelen kan bli en utfordring der. Følger også en auksjon på ebay på en svart sd40, men den er allerde over nypris så blir lite aktuelt trur jeg. Takk for alle forslag så langt! Blir å sitte i tenkeboksen den kommende uken ser det ut til ja. :)
 
1284537d1384648129-stuck-no-mans-land-$400-$800-n%3Dseastar_1000_automatic_gent_t066_407_17_057_00_mt.jpg


Tissot Seastar 42mm, den kan du i alle fall prøve hos AD i Norge.
 
Takk for alle forslag!
Men uansett hvilke klokker jeg så på, kom jeg alltid tilbake til shark diveren, er noe med den jeg liker spesielt godt, veldig "toolwatch"
Så jeg bestillte akkurat en blå Helson shark diver 40mm, fått mer og mer sansen for den blåe di siste dagene, så da håper jeg den faller i smak :)