Allsport Incabloc

Medlem
16. des. 2014
Innlegg
41
Googlet denne og fant noen opplysninger om at det skulle være et "undermerke" av.....men har glemt hvilket merke:) og finner det ikke igjen. Tipper den er fra 60 tallet. Og den går greit og nokså riktig. Er det noe jeg kan bli kvitt? eller er den helt uinteressant?
 
Har selv et ur merket Allsport incabloc, tror det er et undermerke til Ernest Borel. Allsport er nok ukjent for de fleste og vil nok ikke innbringe mange kronene. Men, alt er salgbart til en eller annen pris.
 
Har selv et ur merket Allsport incabloc, tror det er et undermerke til Ernest Borel. Allsport er nok ukjent for de fleste og vil nok ikke innbringe mange kronene. Men, alt er salgbart til en eller annen pris.

Stod en på Finn sammen med en Omega. den var priset til 1.900:) Omegaen var også høyt priset da:) Men den Allsporten var nok fra 50 tallet. Denne er nok et stykke ut på 60 tallet. Men jeg syns designen var litt gøyal. Incabloc står etter en del andre navn på nettet. Så mulig det mynter på typen urverk?
Så kanskje jeg skulle prøve å ta noen bilder da? Og se om det er fler enn meg som syns utseendet er artig?
 
Incabloc er vel støtsikring i klokken. Som beskytter balansehjulet. Sikkert mange som har benyttet seg av dette opp igjennom. (Uten at jeg er noe ekspert på feltet da). :cool: