Alfadudens Smykker...

Medlem
20. juni 2013
Sted
Stavanger/Tønsberg
Ikke mye å skryte av akkurat, men kan poste noen bilder av det jeg har nå, og kanskje det som kommer :)

Et familiebilde:
Fra venstre; Nykomlingen Seiko SKX009K, Min første ordentlige som har vært sammen med meg i ti år nå Certina DS Titanium, En gave fra besteforeldre Citzen Chronograph og min første Automatiske som jeg kjøpte selv i 2008 Tissot PRS 516

Hjertebarnet (foreløpig) Vært med på myyyye denne her! Roadtrips i Europa, USA på tvers+++

Baklokket er snudd riktig vei nå etter en service tidligere i sommer.

Min første unboxing taes også her siden jeg mottok den litt tildigere i dag:

Av med tape:

Mye chips:

Japansk kvalitet jo!

Plasten og hangtagen forsvant før jeg fikk knipset bilde, og måtte bare legges provisorisk ved:

Wristshot:

Så får vi se hva som dukker opp videre. Kan bli snarere enn forventet... :p

-Magnus

Allsidig samling!

Liker godt Tissoten din! :)

Takk for det.
Jeg vurderer å la den gå faktisk, da den nok ikke får armtiden den fortjener etter at GMTen kom i hus på Fredag. :)

Her er et bilde av siste familiemedlem! Jeg har endelig kommet dit jeg satte meg mål om i 2013. Målet var greit, en skikkelig klokke skulle i hus innen 2014. Var innom mange alternativ, Breitling SuperOcean, Tag Heuer og IWC, men ingen gav meg det jeg trengte. Etter å ha prøvd en GMT IIc var jeg ikke i tvil! Det skulle bli en slik og jakten startet i Mai.

Nå er den kommet på armen, fått av et ledd også, så nå sitter den som støpt. Deilig følelse!

Redigert:
Etter at GMTen kom i hus har den ikke vært av armen annet enn om natten.
Nå er jeg i et slags dilemma om jeg noen gang kommer til å bruke noen av de andre. Seikoen har jo sitt bruk. Bading og jobbing, men ellers er jeg i tvil om de andre.

Her fra siste ukes tur til Ålesund:

Så på vei hjem ombord på fergen fra Hellesylt til Geiranger. Så en Omega på en herremann som også viste seg å kjøre Alfa Romeo. Litt morsomt og det ble tidvis litt inspirerende kjøring opp mot Grotli og ned til Lom hvor vi skilte lag.

Her var det jo en del snadder da :):) Skjønner godt hvorfor GMT`n har tatt monopol på armtid hos deg - den er jo bare KONGE :) Gratulerer med flotte ur ! :)

Jeg skjønner godt hva du mener. Ikke lett å gi resten av samlingen oppmerksomhet når man er nyforelsket i en Rolex ;)

La det gå litt tid før du selger unna. Jeg har noen klokker selv som jeg utelukkende beholder da de er av affeksjonsverdi. Du har jo noen klokker med det, og i såfall vil du bare angre hvis du selger dem. Nei la de heller ligge i en boks og ta dem frem innimellom og se på dem!

GMTen i sitt rette element!

Strengt tatt ingen kryssing av tidssoner, men over skyene er den hvertfall. :p

7B0D703A-22CF-41FA-A7B3-4A29C7F8104E_zps3luvf5sz.jpg

Litt senere på dagen ble den parkert og Seikoen fikk overta. Den skal nå fungere som beater, arbeidsklokke og badeklokke. Nesten så en lurer på hva man skal med en Rolex, når Seikoen er så veldig allsidig. Nuvel, nok om det.
Her er klokken som Seikoen overtar for! Det var skikkelig deilig å kunne la denne gå i stålconteineren:

AFCF9FB5-2A4E-4211-8D74-67B060A5FE37_zpssdrwkchj.jpg

Nei! Skrotnissen som jeg er ble den parkert i en mørk skuff på jobb. Hvem vet, kanskje noen finner den eller jeg mot formodning skulle få bruk for den?

Seikoen har fungert ypperlig så langt. God lume og fått mye skryt for den ellers av andre på jobb. Har til og med fått noen andre til å kjøpe en! ;)

Her under litt mer trykk enn den er sertifisert for:

F0CEC495-A59D-49C8-85DA-8D2C68CD26F4_zpsa8l8j5yw.jpg

E8D6FF74-7EB0-4E6F-8F60-9D636FE0B170_zpsq4bi0u43.jpg

Beklager store bilder. Innlegget er skrevet på iPhone, og det er nok første og siste gang! Da venter jeg heller 14 dager med å poste bilder... :)

Testet GMT funksjonen:

Var på tur i Dublin forrige helg. Fikk endelig testet både den smarte utvidelsen av lenken og GMT funksjonen! :cool:

Her tatt fra toppen av den gamle Guinness fabrikken som nå er museum og viktigst av alt BAR!