Alene lørdag med ensomme tanker.

Medlem
18. sep. 2009
Innlegg
3.635
Når blir en samling en samling?

Her er noen forslag tatt ut av min forskrudde verden:

Omega Speedmaster, Constellation og Seamaster.

C5FEDE48_zps15b64380.jpg


Rolex Sea Dweller, Submariner og Datejust

356E7F0C_zps5b78fa3e.jpg


Tudor Ranger og Date Day

B8B8B295_zps7715741f.jpg


Vintage divers

B2F6C55C_zps37dafac9.jpg


Longines Flagship og Legend Diver

395FF4A8_zpsa3d2620c.jpg


IWC Ingenieur og Aquatimer

60C18B02_zps91c3292f.jpg


Divers, kort og godt.

58F0F195_zps1b229365.jpg


Pilot ur, enkelt og greit.

8021CD90_zps04607e4c.jpg


Black tie?

368CF21F_zps5dc49127.jpg


Chronografer

8FECDE20_zps2fe0f023.jpg


Dobbelkroner (indre bezel)

72287773_zps58187061.jpg


Ok. Rævva bilder. Kun en lek med lidenskap.

What's your poison, dudes?
Ha en deilig helg og la for all del ikke troen på et forutsigbart liv knekke dere.:cool::cool::cool:
 
Rett og slett en helt RÅ samling du har der!:D Mye sikleverdig var det:0) Men Mil Sub`en går vel klart av med seieren i min bok i allefall
 
Takk for hyggelige kommentarer, folkens.
Og beklager de dårlige bildene.
Mest av alt var dette emosjonell gymnastikk for å rense sjelen for kjøpslyst av urjegikketrenger.
En vanlig, men intens infeksjon som oppstår akutt. Løses kun ved terapeutiske remedier eller kontotømming.
 
En flott samling Frode men det er kun ett som teller...MilSub.... I mine øyne den ultimate vintage Grail, bad to the bone, ingen over, ingen ved siden, only the best. Ønsker meg egen tråd med mange bilder og historikk på dette ikonet.
Tom
 
En flott samling Frode men det er kun ett som teller...MilSub.... I mine øyne den ultimate vintage Grail, bad to the bone, ingen over, ingen ved siden, only the best. Ønsker meg egen tråd med mange bilder og historikk på dette ikonet.
Tom


Henger meg på Mr Henriksen. Egen tråd! Nå! :D
 
Du har en imponerende samling av både nåværende og fremtidige klassikere der, Frodo.
 
Hver av gruppene du har tatt bilde av er gode temaer for samling, men personlig synes jeg dette er et veldig godt eksempel på at det er morsommere og langt mer bruksvennlig med variasjon fremfor dybde. Bildene tilhører en person med stor klokkeglede.

Og den milsuben....jeg husker første gang du presenterte den her inne, i 2009, men fremdeles føler jeg meg slik hver gang jeg ser den:

83429375-copy.gif
 
@Frodo - leste tråden på releasedagen, men det er først nå haka begynner å komme tilbake i normal posisjon igjen og jeg vil bare takke for at du deler.

My poisons, siden du først spørr. Lenke og sort skive.
Går frem o att med nato, skinn eller (grøss :) ) gummi en stund eller prøver meg modig på lyse skiver.
Men nei nei og atter nei. Det må ikke, lenger, være 42mm+ og tungt men lenke og klokke med sort skive scorer alltid høyt.

... trenger med det kanskje ikke videre utdype at bildet med Ingy og Aquatimer slår ann :)
 
Redigert av en moderator:
Jeg liker tankegangen her, som jeg har sagt i en annen tråd mener jeg at fire random klokker ikke nødvendigivs er en samling, men tre chronoer kan være det. I mitt hode handler det i stor grad om hvorfor man kjøpte det spesifikke uret; personlig ser jeg ikke noen sammenhenger fra ene kjøpet til det andre, jeg lar følelsene styre fullt ut. Derfor sitter jeg nå med en del rolexklokker, men anser det ikke som en samling da de er kjøpt fordi jeg liker det enkelte ur. Eventuelt kan jeg jo hevde at målet med samlingen er å ha minst en av hver i rolexfamilien :)

Forøvrig mye attråverdig i den første posten her;)
 
En virkelig fin samling. Jeg er spesielt fascinert av Blancpainen din, men alle er flotte :)
 
Jeg vil bare si takk! Frodo!

Du sitter med en fin samling som igjen har en flott historie bak seg!:)
 
Redigert: