Aktivitetsarmbånd

• Trådstarter Uregistrert bruker 2159
  • Opprettet
Bryter inn i tråden: Hva med pulsmåler? Pulsklokke/pulsbånd?
Noen anbefalinger?

Polar V800 med pulsbelte. Helt genialt god syns jeg. Etter å ha hatt noen pulsklokker opp gjennom er dette den første jeg syns er helt perfekt. Noe drøy pris, og hører at den billigere M400 også skal være mer enn god nok.

God oppsummering:
Konklusjon
Til tross for at V800 er en avansert klokke, er den relativt enkel å bruke. Klokken oppleves som robust og brukervennlig med lettfattelig meny. Den er behagelig og ha på seg, har lekkert design, er vanntett, batteritiden er suveren og GPS-en er rask og nøyaktig.
http://www.trening.no/tester/test-av-polar-v800/

• Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Jeg har også vært gjennom en haug med pulsklokker, fra både Polar og Garmin, i tillegg til FitBit Charge HR. Synes belter funker bedre enn måling på håndleddet, spesielt under harde økter. Bruker Garmin Edge 25 til sykling og Garmin Vivoactive (1. gen) til løping, begge med samme pulsbelte, og i tillegg kadensmåler når jeg sykler, og det funker veldig bra.

Skamløs bump av denne.
Blitt med aktivitetsbånd selv og når jeg har en Xiaomi fra før av så var valget lett - Xiaomi Mi Band 2.
Litt avhengig av hvor shady eBay-dealer man vil bruke så går den å få hjem på dør for langt under mva-grensa (150-200 NOK).

Kun brukt den over et døgn nå men førsteinntrykket er godt, ble overrasket over kvaliteten på søvnloggen (av alle ting)

• Liker
Reaksjoner: gulenissen og Todda
Siden den er nevnt over, så kan jeg rapportere at Polar M400 kombinert med pulsbelte er en god kombo, mye informasjon og lett å bruke. Viser mye mer nøye puls enn Fitbit HR ved løping (prøvde å løpe med begge en gang).

Siden sist har jeg oppgradert til FitBit Charge 2, altså etterfølgeren til HR, fortsatt med HR. :D Strålende fornøyd med denne også, til tross for enkelte problemer i starten. Litt større skjerm enn førstegenerasjon, og tilsynelatende betydelig bedre pulsmåling, spesielt hvis jeg løsner med "ett hull" og drar den litt opp på armen. Da er den helt spot on sammenlignet med Garmin med pulsbelte.