Aktivitetsarmbånd

Har brukt FitBit Charge HR daglig i halvannet år. Ingen problemer i det hele tatt, og lite nok til å ha på motsatt arm av klokkearmen. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: gooner87
Takk for svar. Har sett litt på både FitBit Charge HR og Alta. vil ha den så liten som mulig siden den skal brukes på motsatt arm av klokkearmen som deg men vil ikke at det skal gå på bekostning av kvalitet og funksjoner.

Har sett litt på disse også:
Polar a360
Garmin vivosmart HR
Jawbone up3

Hvilken av disse ville du/dere anbefalt eller har dere en annen å anbefale?
 
Jeg kan bare støtte meg til det @frj skriver. Jeg har hatt Fitbit Charge HR siden den kom ut. Den fungerer akkurat som den skal og bæres på motsatt arm av klokkearmen.

Om du ikke vil ha noe på armen, så kan Fitbit One anbefales. Jeg hadde den før. Den festes i lomma på buksa og gjør i praksis det samme som Charge HR (minus måle puls).
 
  • Liker
Reaksjoner: gooner87 og frj
Tror valget til en viss grad også styrer hvilket univers du enten er i eller ender opp i. Har du en haug av Garmin-dingser fra før, så er du allerede inne, og da kan sikkert Vivosmart være et godt valg, men for min del var størrelsen på Charge HR det som ble avgjørende, og har også kjøpt FitBit badevekt. Skal sies at jeg bruker andre enheter, faktisk fra Garmin (Edge til sykkel, Vivoactive, 1. gen. til løping) til det meste av trening, men FitBit er mer en daglig greie.
 
  • Liker
Reaksjoner: gooner87
Takk for hjelpen alle sammen!

Foreløpig har jeg ikke kommet inn i noen verden når det kommer til treningsduppeditter. Størrelsen er ganske viktig for meg også. Synes designet og størrelsen på Alta, Charge HR og UP3 og garmin ser best ut. Polar A360 virker litt stor.

Har Fitbit fått orden på rem problemene sine?

Tror jeg skal dra å se litt på de forskjellige og prøve dem før jeg bestemmer meg.
 
Takk for hjelpen alle sammen!

Foreløpig har jeg ikke kommet inn i noen verden når det kommer til treningsduppeditter. Størrelsen er ganske viktig for meg også. Synes designet og størrelsen på Alta, Charge HR og UP3 og garmin ser best ut. Polar A360 virker litt stor.

Har Fitbit fått orden på rem problemene sine?

Tror jeg skal dra å se litt på de forskjellige og prøve dem før jeg bestemmer meg.

Hovedgrunnen til at jeg kjøpte Charge HR og ikke Charge var festemekanismen på reima (pulsen har jeg mer nøyaktige måter å måle). På Charge er det en sånn teit stikk inn her og håp den sitter fast. På HR så er det klokkespenne.

Når det er sagt, kona mi har Fitbit Surge. Der løsna plastreima rundt skruene på selve "klokka" etter et drøyt år. Hun klagde og fikk en helt ny Surge i posten uten kostnad.
 
  • Liker
Reaksjoner: gooner87
Hadde jawbone up 2 (rope), og likte både armbåndet og tilhørende app veldig godt i de tre dagene vi hadde sammen før jeg mistet det. Styr unna jawbone, også fordi deres kundeservice er under enhver kritikk (ta gjerne en kikk på Facebooksidene deres).

Nå har jeg garmin vivosmart, fordi det var den nest beste formfaktoren jeg fant med tanke på å kombinere med vanlig klokke. Displayet holder på å kvelde etter et halvt år (tydeligvis en vanlig feil) så jeg skal klage på det nå. Og appen er lite givende som daglig motivator synes jeg, jawbones var langt bedre. Vibrerende alarm er helt genialt for oss som står opp før familien ellers, men det kreves en avsindig mengde tastetrykk for å stille alarmen. Jeg liker ellers muligheten for å lese tekstmeldinger og styre musikken på telefonen. Skrittelleren er evig optimist, men det har nok en viss sammenheng med at jeg bruker armbåndet på dominant hånd (jeg er imidlertid ikke single, så årsaken ligger ikke der). Det er uansett mer interessant med trender en absolutte tall, så dette plager meg ikke. Armbåndet tror ellers at jeg ligger og sover også når det står til lading.

Garmins hovedstyrke for meg er at det er lite og diskret, og jeg har p.t. ikke funnet noe bedre alternativ. Men veldig imponert er jeg ikke.
 
Og i dag ble vivosmart'en levert inn. Det blir nok pengene tilbake, de har sluttet å levere den pga vanlige problemer som dette med displayet. Jeg kan evt få Vivosmart HR, men da kan jeg like godt sondere terrenget på nytt, slik som trådstarter.
 
Bryter inn i tråden: Hva med pulsmåler? Pulsklokke/pulsbånd?
Noen anbefalinger?

Polar V800 med pulsbelte. Helt genialt god syns jeg. Etter å ha hatt noen pulsklokker opp gjennom er dette den første jeg syns er helt perfekt. Noe drøy pris, og hører at den billigere M400 også skal være mer enn god nok.

God oppsummering:
Konklusjon
Til tross for at V800 er en avansert klokke, er den relativt enkel å bruke. Klokken oppleves som robust og brukervennlig med lettfattelig meny. Den er behagelig og ha på seg, har lekkert design, er vanntett, batteritiden er suveren og GPS-en er rask og nøyaktig.
http://www.trening.no/tester/test-av-polar-v800/
 
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Jeg har også vært gjennom en haug med pulsklokker, fra både Polar og Garmin, i tillegg til FitBit Charge HR. Synes belter funker bedre enn måling på håndleddet, spesielt under harde økter. Bruker Garmin Edge 25 til sykling og Garmin Vivoactive (1. gen) til løping, begge med samme pulsbelte, og i tillegg kadensmåler når jeg sykler, og det funker veldig bra.
 
Skamløs bump av denne.
Blitt med aktivitetsbånd selv og når jeg har en Xiaomi fra før av så var valget lett - Xiaomi Mi Band 2.
Litt avhengig av hvor shady eBay-dealer man vil bruke så går den å få hjem på dør for langt under mva-grensa (150-200 NOK).


Kun brukt den over et døgn nå men førsteinntrykket er godt, ble overrasket over kvaliteten på søvnloggen (av alle ting)
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen og Todda
Siden den er nevnt over, så kan jeg rapportere at Polar M400 kombinert med pulsbelte er en god kombo, mye informasjon og lett å bruke. Viser mye mer nøye puls enn Fitbit HR ved løping (prøvde å løpe med begge en gang).
 
Siden sist har jeg oppgradert til FitBit Charge 2, altså etterfølgeren til HR, fortsatt med HR. :D Strålende fornøyd med denne også, til tross for enkelte problemer i starten. Litt større skjerm enn førstegenerasjon, og tilsynelatende betydelig bedre pulsmåling, spesielt hvis jeg løsner med "ett hull" og drar den litt opp på armen. Da er den helt spot on sammenlignet med Garmin med pulsbelte.