Aksjetråden

Det frister å gå inn igjen i aksjer, men når man ser på hva som skjer i rentemsrkedet (obligasjoner, BoA, et al) så blir man fort edruelig. Cash is king de neste 3 månedene.
 
Statsobligasjonene skal svi.
Markedet blir nødt til å flytte til det private og råvarene.
Ja, dessverre, blir våpenindustrien en bra satsing på aksjemarkedet.
Det er sant @Loevhagen
Ifra 2024 til 2027 skal det ampere seg.
Når statene går nedover, trenger de krig.
Ikke noe nytt.
Det er ikke det mediene sier, men alt jeg kan si, er at vesten gjør og skal gjør alt for å få sin stor krig. Det er en showdown.
Det betyr at det blir uunngåelig og våpenproduksjonen skal øke.
Nei, vesten skal ikke vinne denne.
 
Nå sitter jeg kun i indeksfond, men det er jo gørr kjedelig. Noen som har meninger om nyttårsraketter å satse på?
 
Så lenge propalestinerne leker sjørøvere så er shipping en het potet fremover tror jeg.
Jepp NATO sender krigsskip nedover.

Men her snakker vi ikke om "sjørøvere".
Det er Yemen, og Iran ligger bak.
Eller problemet hadde vært borte lenge siden.
 
Jepp NATO sender krigsskip nedover.

Men her snakker vi ikke om "sjørøvere".
Det er Yemen, og Iran ligger bak.
Eller problemet hadde vært borte lenge siden.
Mer som terror det de styrer med.. men det setter en kraftig stopp i handelen kan jeg tenke meg. Mener du at problemet hadde vært borte om Iran ikke støttet yemen?
 
Mer som terror det de styrer med.. men det setter en kraftig stopp i handelen kan jeg tenke meg. Mener du at problemet hadde vært borte om Iran ikke støttet yemen?
Jeg mener at det er ikke riktig kallenavn.
"Sjørøverne" sa nylig at de hadde mobilisert 2 millioner menn, og var klar til full krig om Yemen blir angrepet.
Sjørøvernes kaptein truer også å bomber alle oljefelttene i Saudi Arabia og UAE hvis de hjelper USA. Virkelig.
Men det som ligger bak er at hele regionen vil ha USA vekk fra området.
Ja, Iran er med, og vi vet hvem som støtter Iran.
Det er derfor jeg sa tidligere at det blir krig og investeringer inn i våpensektor blir gunstige.
 
Men her snakker vi ikke om "sjørøvere".
Det er Yemen, og Iran ligger bak.
Eller problemet hadde vært borte lenge siden.
Jeg er klar over det sjef ;) var ironisk ment. Men så lenge Iran trekker i trådene og lager rabalder vil både shipping og våpen være potensielle gode aksjekjøp på kort og mellomlang sikt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Jeg mener at det er ikke riktig kallenavn.
"Sjørøverne" sa nylig at de hadde mobilisert 2 millioner menn, og var klar til full krig om Yemen blir angrepet.
Sjørøvernes kaptein truer også å bomber alle oljefelttene i Saudi Arabia og UAE hvis de hjelper USA. Virkelig.
Men det som ligger bak er at hele regionen vil ha USA vekk fra området.
Ja, Iran er med, og vi vet hvem som støtter Iran.
Det er derfor jeg sa tidligere at det blir krig og investeringer inn i våpensektor blir gunstige.
Men tror du at "forsvars" selskaper er en nyttårsrakett når den egentlig gikk når russland-ukraina startet? Enig i at de nok er på en stadig oppadgående trend så lenge krigsretorikken fortsetter, men støtten blant folket vil nok svinne hen, spesielt om det er snakk om å sende inn personell?
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Men tror du at "forsvars" selskaper er en nyttårsrakett når den egentlig gikk når russland-ukraina startet? Enig i at de nok er på en stadig oppadgående trend så lenge krigsretorikken fortsetter, men støtten blant folket vil nok svinne hen, spesielt om det er snakk om å sende inn personell?
Uavhengig av personell så vil det i relativt mange år fremover være relevant for de fleste stormakter i Europa å ruste opp/erstatte våpen brukt i Ukraina samt styrke eget forsvar.
Noen rakett er det nok ikke men jeg ville ikke vært redd for å sette penger i våpenindustrien de neste fem årene - minst.
 
  • Liker
Reaksjoner: mactpolo
Som alle "eksperter" i 2023: Jeg spår med 100% nøyaktighet at fremtidens aksjemarked kan gå opp, ned eller sideveis.
 
  • Haha
Reaksjoner: Edward