AkriviA

18D59815-785B-41CC-B836-975DF7C2AE91.png
34276ECD-70DA-445B-9417-5BAB10DE3E08.png
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
2019-bidraget var langt mer vellykket på bilder synes jeg. Både verket, kassa og skiva var smukkere forrige gang. Er dette det nye verket? Bra for verdien av serie 1 vil jeg gjette i så fall.
 
Heller ikke veldig glad i skivefargen, men den er vel kanskje i tråd med det «oransje» fargetemaet på årets Onlywatch. Bortsett fra det syns jeg det lover godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Scubasteve
Som med all stor kunst så tar det tid å fordøye det nye mesterverket.
Selv som selvutnevnt nummer én fanboy, så må jeg prosessere det hele. Men jeg kjenner at jeg brygger på en stor kjærlighet til både kassen med de nye remfestene, skiven og urverket. Sistnevnte er allerede blitt prosessert og funnet i orden.
For dere som ikke har sett mønsteret i skiven, så ta en titt her. Er det mønsteret til "mosaic" vi ser?
IMG_1899.PNG

1632379751063.png
 
Synes det ligner på linen Dial på bilder. Lugs klarer jeg ikke å like på bilder. Håper det er bedre IRL.
Men… de hadde perfeksjon i 2019…. Hvorfor disse endringene på lugs?
 
Som jeg sier til alle. Så må man uansett se den med sine egne to øyne og ta på den med sine egne hender før man kan konkludere noe 100%.
I tillegg til remfestene så er kronen også blitt større. Bezelen er også noe endret. Så jeg er så spent på når jeg endelig kan få reist ned til Geneva for å se på produksjonsmodellen.
FB6D85B1-80EE-424F-9434-DA07245AD746.JPG
F203527C-002A-4E9B-8271-816454763989.JPG
 
Hvordan er den i profil? Har de endret designspråket også her vil jeg nesten driste meg til å mumle mageplask...
 
Jeg likte den nye kassen godt, men så har jeg en Nomos med lignende lugs :) Den skivefargen hadde nok ikke blitt førstevalget til så mange, kan jeg tenke meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Edzilla
For de av dere som lurer på hvordan skiva er laget, av hva og av hvem. Så kommer et lite svar her fra gamlebyen i Genève.
"The dial is a Gravé-Gratté technique made by Atelier AKRIVIA, with a champagne translucide enamel"
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Jeg skjønner ikke hvorfor det var behov for alle endringene på verk og kasse. Urkassa og krona ligner nå mer på en Simplicity, uten at det egentlig er noe kompliment. Og den forrige urverket var mye penere. På bilder så den forrige serien bedre ut, men det er jo selvfølgelig hvordan den oppleves i virkeligheten som teller.
 
Jeg skjønner ikke hvorfor det var behov for alle endringene på verk og kasse. Urkassa og krona ligner nå mer på en Simplicity, uten at det egentlig er noe kompliment. Og den forrige urverket var mye penere. På bilder så den forrige serien bedre ut, men det er jo selvfølgelig hvordan den oppleves i virkeligheten som teller.

Må siterer Rexhep i korte trekk: Det nye verket er en utvikling av det forrige. Alt for søken etter det mest presise urverket. RRCC2 har nå "twin barrels", "seconde morte" og med ny urkasse signert av Jean-Pierre Hagmann.
Hva som er vakkert eller ei, forblir subjektivt. Selv må jeg nok bruke god tid på å fordøye alle inntrykkene. Men slik er det med all stor kunst.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Må siterer Rexhep i korte trekk: Det nye verket er en utvikling av det forrige. Alt for søken etter det mest presise urverket. RRCC2 har nå "twin barrels", "seconde morte" og med ny urkasse signert av Jean-Pierre Hagmann.
Hva som er vakkert eller ei, forblir subjektivt. Selv må jeg nok bruke god tid på å fordøye alle inntrykkene. Men slik er det med all stor kunst.
Det blir sikkert veldig bra. Og det er egentlig ganske håpløst å vurdere en klokke ordentlig uten å ha den i og på hånda. De vet hva de driver med! Morsomt at vi får en til Norge!